کانون فاطمه ها مجری نخستین جشنواره سراسری داستان کوتاه رایحه صلح 


کانون فاطمه ها مجری نخستین جشنواره سراسری داستان کوتاه رایحه صلح 

فرزاد میرشکاری گفت: نخستین جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح به میزبانی کانون فرهنگی و هنری فاطمه ها برگزار می شود.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به فراخوان جشنواره داستان نویسی، گفت: نخستین جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح به میزبانی کانون فرهنگی و هنری فاطمه ها برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: نخستین دوره این جشنواره پاییز امسال در ۲ بخش آزاد و ویژه به صورت سراسری برگزار می شود.

وی بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این رویداد ادبی در سراسر کشور می توانند با ارسال آثار خود تا تاریخ ۲۰ آبان سال جاری در این جشنواره شرکت کنند.

میرشکاری ابراز کرد: بخش ویژه نخستین جشنواره داستان رایحه صلح با موضوع خشونت علیه زنان و کودکان است که امیدواریم آثار ارزشمندی با این موضوع به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و برپایی این رویدادهای ادبی موجب برپایی صلح، گفت و گو و کاهش خشونت علیه زنان و کودکان در خانواده های مناطق مختلف کشور شود.

دبیر جشنواره داستان کوتاه رایحه صلح ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می بایست آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۲۰ آبان سال جاری به آدرس rayehefestivals@gmail.com ایمیل کرده و همچنین می توانند با شماره گیری 09137133545 برای شرکت در این جشنواره هماهنگ کنند.

وی با اشاره به جوایز بخش آزاد جشنواره دوسالانه رایحه صلح، عنوان کرد: به نفرات برگزیده بخش آزاد به ترتیب برگزیده اول تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی ۲ میلیون تومانی، به نفر دوم لوح سپاس و جایزه نقدی یک میلیون تومانی و به نفر سوم نیز لوح سپاس به همراه جایزه نقدی ۷۰۰ هزار تومانی اعطا می شود.

میرشکاری به جوایز بخش ویژه این جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش ویژه این جشنواره ۲ برگزیده دارد و به ترتیب به برگزیدگان اول تندیس جشنواره، لوح سپاس و جایزه نقدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، نفر دوم لوح سپاس و جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون تومان اهدا می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان اظهار کرد: نخستین جشنواره سراسری داستان کوتاه رایحه صلح تلاش می کند تا صلح، مدارا، انعطاف پذیری، درک و همبستگی بین افراد جامعه را ترویج، آنها را برای همکاری بیشتر برای حل اختلافات و متحد شدن با وجود تفاوت های فرهنگی آماده کند تا بتوان به صلح پایدار دست یافت و در نهایت هر نویسنده سفیری برای صلح باشد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره، ابراز کرد: پر کردن تئوری و دیدگاه های مرتبط با فرهنگ صلح، پیوند میان ادبیات و زندگی در صلح کنار هم با منع خشونت علیه انسانیت، کشف، حمایت و انتشار آثار داستانی نویسندگان خوش ذوق و با استعداد، آموزش و تقویت داستان نویسی نوجوانان و جوانان در کارگاه های آموزشی و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه با همکاری و تعامل بنیاد نیکوکاری رایحه و کانون فرهنگی و هنری فاطمه ها است.

میرشکاری در خاتمه از بنیاد نیکوکاری رایحه که حامی اصلی کانون فاطمه ها در برگزاری نخستین جشنواره دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح بوده و کلیه جوایز این جشنواره را تامین می کند، تشکر کرد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل