انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری فیشینگ


انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری فیشینگ

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری خبر داد که 1256 فقره شماره کارت بانکی را در سراسر ایران به روش فیشینگ هک کرده بودند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردارعبدالرضا ناظری در تشریح جزییات انهدام این باند در کرمان اظهار کرد: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مال باختگان از طریق دریافت پیامکی با این عنوان «آگهی شما در سایت دیوار، شیپور و ... ثبت شد لطفا برای دریافت خبرنامه سایت یا تمدید اکانت خود در سایت مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی واریز کنید» به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنان، از حسابشان مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

ناظری تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان کرمان ۷ نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که سر باند آنها در این زمینه سابقه دار بود، شناسایی و دستگیر شدند.

در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک کشف شده و بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد، متهمان با استفاده از ۸۳ سیم کارت و حساب‌های متعددی که برای جلوگیری از شناسایی، اجاره کرده بودند، ۱۲۶۵ فقره شماره کارت بانکی را از سراسر کشور فیشینگ و به برداشت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به صورت غیر مجاز اقدام کرده‌اند.

مردم همواره باید هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) گزارش کنند.

کد خبر 543805

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات بازداشت متهم پرونده زهره فکور در قهوه‌خانه