دربی جذاب قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در ورزشگاه خالی از تماشاگر /تا دقیقه 50/ استقلال یک - پرسپولیس یک؛ بشار رسن نانجی سرخپوشان شد


دربی جذاب قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در ورزشگاه خالی از تماشاگر /تا دقیقه 50/ استقلال یک - پرسپولیس یک؛ بشار رسن نانجی سرخپوشان شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ترکیب تیمش برای دیدار برابر استقلال را اعلام کرد.

به گزارش پارسینه، دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی آغاز شد. قضاوت این مسابقه بر عهده پیام حیدری است.
گزارش کامل دیدار به همراه حواشی این دیدار را لحظه به لحظه با پارسینه همراه باشید:
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال با گل زودهنگام مهدی قائدی به سود استقلال در جریان است. حملات پرسپولیس برای جبران نتیجه تا دقیقه ۲۵ بی نتیجه مانده است.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی آغاز شد. قضاوت این مسابقه بر عهده پیام حیدری است.

ترکیب پرسپولیس
بوژیدار رادشوویچ، سید جلال حسینی، بشار رسن، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی، وحید امیری، شجاع خلیل زاده، علی علیپور، سیامک نعمتی، مهدی شیری.

ترکیب استقلال
سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، عارف غلامی، مسعود ریگی، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند و مهدی قایدی.

اولین شوت در دقیقه نخست
بازیکنان پرسپولیس به محض شروع مسابقه به سمت دروازه استقلال حمله کردند. این حمله حاصلی نداشت و شوت احمد نوراللهی در ثانیه ۱۶ از کنار دروازه حریف به اوت رفت.

گل زودهنگام استقلال با قائدی
در حالی که پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرده بود، مهدی قائدی در دقیقه ۴ با یک حرکت زیبا و در عرض، توپ را از بین پا‌های بشار رسن رد کرد و با ضربه‌ای فنی گل نخست مسابقه را به ثمر رساند.
تصاویر از خوشحالی استقلالی‌ها پس از گل اول قایدی به پرسپولیس
تلاش پرسپولیس برای جبران نتیجه
بازیکنان پرسپولیس بعد از دریافت گل، کمی جلو کشید و هجومی‌تر شد. سرخپوشان با پاسکاری‌های متوالی خود را در چند نوبت تا دروازه استقلال نزدیک کردند. در دقیقه ۸ ارسال بازیکنان پرسپولیس به محوطه جریمه استقلال با ضربه سر شجاع خلیل زاده از بالای دروازه آبی‌ها به اوت رفت.
دربی جذاب قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در ورزشگاه خالی از تماشاگر /تا دقیقه 50/ استقلال یک - پرسپولیس یک؛ بشار رسن نانجی سرخپوشان شد
ضربه کاشته بشار به اوت رفت
در دقیقه ۱۳ مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس چند بازیکن استقلال را دریبل کرد و پشت محوطه جریمه این تیم سرنگون شد. داور یک ضربه کاشته به سود سرخپوشان اعلام کرد. بشار رسن در دقیقه ۱۴ پشت این ضربه کاشته ایستاد، اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

رادوشوویچ مانع گلزنی دوباره استقلال
با کار گروهی بازیکنان استقلال در دقیقه ۱۹، توپ به فرشید اسماعیلی رسید. شوت سرضرب این هافبک استقلال روی پاس شیخ دیاباته در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس بود که رادوشوویچ دروازه بان سرخپوشان توپ را دفع کرد. علی کریمی بازیکن استقلال هم نتوانست توپ برگشتی را به گل تبدیل کند.

درخشش اسماعیلی و رادوشوویچ
در دقیقه ۲۲ فرشید اسماعیلی هافبک استقلال با حرکت دیدنی خود توپ را تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس جلو آورد و با یک پاس چیپ زیبا، شیخ دیاباته را صاحب موقعیت گل کرد، اما دروازه بان پرسپولیس دوباره در این صحنه درخشید و مانع گلزنی آبی‌ها شد.

اعتراض استقلالی‌ها به صحنه مشکوک به پنالتی
اسماعیلی که در نیمه نخست بازی متمایزی نسبت به سایر بازیکنان زمین انجام می‌داد، در دقیقه ۲۶ در محوطه جریمه پرسپولیس زمین خورد. استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، اما داور از این صحنه عبور کرد تا اعتراض کادر فنی و بازیکنان استقلال را در پی داشته باشد.
دربی جذاب قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در ورزشگاه خالی از تماشاگر /تا دقیقه 50/ استقلال یک - پرسپولیس یک؛ بشار رسن نانجی سرخپوشان شد
کارشناس داوری: در نیمه اول دربی خطای پنالتی رخ نداد
حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال درباره اتفاقات نیمه نخست دربی پایتخت توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در مورد خطایی که روی فرشید اسماعیلی انجام شد و استقلالی‌ها معتقد به پنالتی بودند گفت: در این صحنه خطایی اتفاق نیفتاد، چون بازیکن استقلال (فرشید اسماعیلی) خودش را روی پای بازیکن پرسپولیس انداخت تا از داور خطا بگیرد، اما خوشبختانه داور فریب نخورد.

سلیمانی در مورد زمین خوردن علی علیپور در محوطه جریمه استقلال اظهار داشت: این صحنه یک جدال برای تصاحب توپ بود و تصمیم داور درست بود. در این مواقع هر که زور بیشتری داشته باشد توپ را تصاحب می‌کند و خطا محسوب نمی‌شود.
تعویض زودهنگام مدافع پرسپولیس
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس در دقیقه ۲۶ اقدام به تعویض مهدی شیری مدافع راست خود کرد و کمال کامیابی نیا را به جای او وارد زمین کرد. به این ترتیب سیامک نعمتی به دفاع راست پرسپولیس رفت.

فرصت خوب علیپور برای گلزنی
یک دقیقه بعد، پرسپولیسی‌ها روی یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند. در حالی که علیپور می‌توانست دروازه استقلال را باز کند، شوت او توسط حسین حسینی مهار شد و به کرنر رفت.
تنش بین بازیکنان در دقیقه ۳۰
در دقیقه ۳۰ مسابقه و قبل از استراحت یک دقیقه‌ای بازیکنان برای آب خوردن، داور پشت محوطه جریمه پرسپولیس خطایی را به سود استقلال اعلام کرد. این تصمیم هجوم بازیکنان دو تیم به سمت پیام حیدری را در پی داشت و لحظاتی جو مسابقه متشنج شد.

شوت محکم نعمتی و مهار حسینی
سیامک نعمتی که با تعویض مهدی شیری به دفاع راست پرسپولیس منتقل شده بود، در دقیقه 43 شوت محکمی از پشت محوطه جریمه استقلال به سمت دروازه این تیم زد که حسین حسینی این توپ را دفع کرد تا تلاش سرخپوشان برای جبران نتیجه در نیمه نخست بی ثمر بماند.

کارت زرد برای نعمتی
سیامک نعمتی مدافع راست پرسپولیس در دقیقه 1+45 به خاطر انجام خطا، از داور بازی کارت زرد گرفت.
آغاز نیمه دوم با تعویض سیدجلال حسینی
نیمه دوم بازی در حالی آغاز شد که یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس دومین تعویض تیمش را هم انجام داد. سیدجلال حسینی در دقیقه ۴۶ جای خود را به محمد نادری داد. پیش از این کمال کامیابی نیا به جای مهدی شیری وارد زمین شده بود.

بشار ناجی پرسپولیس شد
در حالی که فقط سه دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود، پرسپولیس خیلی زود به بازی برگشت و با شوت محکم بشار رسن موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. پاس این گل را علی علیپور به بشار داد.

مصدومیت و تعویض ستاره استقلال
فرشید اسماعیلی که در نیمه نخست ستاره استقلال و زمین بود، در دقیقه ۵۱ به خاطر مصدومیت تعویض شد تا فرشید باقری جای او را بگیرد.

مصدومیت دومین بازیکن استقلال
در دقیقه ۵۳ علی علیپور پشت مدافعان استقلال حرکت کرد، ولی برخورد او با عارف غلامی باعث مصدومیت مدافع استقلال شد.

این گزارش در حال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایجاد واحد رصد جنایات رژیم صهیونیستی در سازمان همکاری اسلامی