برگزاری سوگواره «احلی من‌العسل» در چرام


برگزاری سوگواره «احلی من‌العسل» در چرام

سوگواره احلی من العسل با حضور پرشور نوجوانان عاشورایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هفتمین روز محرم در چرام برگزار شد.

برگزاری سوگواره «احلی من‌العسل» در چرام

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، روز گذشته، 6 شهریورماه در این مراسم جمعی از نوجوانان عزادار چرامی به صورت پیاده از حوزه دانش آموزی قاسم ابن الحسن(ع) شهرستان چرام حرکت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با اجتماع در مدرسه عفت در ویژه برنامه‌ای با عنوان احلی من العسل برای مظلومیت و شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) برادرزاده امام حسین (ع) در واقعه عاشورا سوگواری کردند.
صدرالله عزیزی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری نوجوان ۱۳ ساله دشت کربلا از اهداف برگزاری این همایش است.
وی با بیان اینکه وقایع عاشورا می‌تواند درس‌های زیادی به جوانان و نوجوانان بدهد، افزود: در حماسه عاشورا وقتی نوجوانی ۱۳ ساله از شهادت به عنوان طعمی شیرین‌تر از عسل یاد می‌کند نشان دهنده اوج عزت و شهامت او بوده و چه خوب است که نسل نوجوان امروز نیز با چنین معرفتی آشنا شود.
مرتضی عبدیانی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهرستان چرام نیز گفت: نهضت عاشورای امام حسین(ع) واقعه‌ای بسیار پیچیده در طول تاریخ است که ابعاد مختلفِ آن باید شناسانده و تبیین شود.
وی بیان کرد: این برنامه با هدف انتقال فرهنگ عاشورا به دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با فلسفه قیام امام حسین(ع) با توجه به شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل