سیستم عامل iOS 13.7 با قابلیت پشتیبانی از ردیاب کرونا منتشر شد


سیستم عامل iOS 13.7 با قابلیت پشتیبانی از ردیاب کرونا منتشر شد

شرکت اپل با همکاری گوگل نرم افزار ردیاب ویروس کرونا را در اختیار کاربران آیفونی قرار داد.

سیستم عامل iOS 13.7 با قابلیت پشتیبانی از ردیاب کرونا منتشر شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته شرکت اپل بروزرسانی جدیدی را برای سیستم عامل iOS منتشر کرد که نسخه ۱۳.۷ نام داشت. این بروزرسانی جدید قابلیت پشتیبانی از سیستم ردیاب ویروس کرونا را به گوشی‌های شرکت اپل آورده و از این طریق کاربران می‌توانند در جریان امنیت مناطقی که می‌روند باشند. این ویژگی یک افزونه برای قابلیت‌های برنامه ردیاب ویروس کرونا حساب می‌شود، اما در عین حال کار را برای کاربران بیش از پیش آسان ساخته است.

اطلاعات مربوط به جزئیات این بروزرسانی صبح امروز طی بیانیه رسمی گوگل و اپل به دست کاربران رسید. از آن جایی که اپل و گوگل در گذشته صحبت‌هایی برای قرار دادن ویژگی پشتیبانی‌های پیشرفته از سیستم ردیاب کرونا داده بودند، انتظار می‌رفت که شرکت اپل چنین قابلیتی را در گوشی‌های خود قرار دهد.

سیستم عامل iOS 13.7 با قابلیت پشتیبانی از ردیاب کرونا منتشر شد

بیشتر بخوانید

تراکم پیکسل دوربین آیفون ۱۲ افزایش نخواهد داشت

برنامه ردیاب کرونای اپل و گوگل

بر اساس بیانیه شرکت‌های اپل و گوگل بروزرسانی مورد نظر به برنامه اجازه می‌دهد که با مراکز درمانی در ارتباط باشد تا مناطق پرخطر را مشخص کنند. در مجموع بروزرسانی مورد نظر در سیستم عامل‌های iOS به کاربران اجازه می‌دهد که در صورت ایجاد ارتباط با افراد مبتلا و یا قرارگیری در محلی آلوده از مشکلات و خطرات احتمالی با خبر شوند.

روش فعالیت قابلیت جدید توسط پروتکل BLE Beaon صورت می‌گیرد. شرکت‌های ابرقدرت دنیای فناوری، اپل و گوگل، اعلام داشته‌اند که برنامه‌های خود هدف کنترل شیوع ویروس کرونا را در مناطق مختلف در دسترس قرار می‌دهند تا تمامی افراد از آن‌ها استفاده کنند. گفتنی است؛ برنامه‌های کنترل شیوع ویروس کرونا ابتدا اوایل ماه آگوست در ویرجینیا آمریکا منتشر شد و پس از آن دانشگاه آلاباما بیرمنگام دسترسی به این برنامه را برای اشخاص حاضر در منطقه فراهم کرد.

نسخه جدید سیستم عامل iOS در حال حاضر قابل دانلود است و کاربرانی که تمایل استفاده از ردیاب ویروس کرونا را دارند می‌توانند با دریافت این بروزرسانی از ویژگی‌های لازم بهره‌مند شوند. پشتیبانی از ردیاب ویروس کرونا در تمامی مناطق دنیا صورت نمی‌گیرد و فعلا تنها مناطق محدودی از آن برخوردار هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج