تلاش رئیس شورای اتحادیه اروپا برای پایان دادن به تنش در مدیترانه شرقی


چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا: کنفرانس چند جانبه بهترین راه برای کاهش دادن تنش در منطقه و باز کردن کانال گفتگو می باشد

چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام داشت، برای کاهش دادن تنش در مدیترانه شرقی، می تواند کنفرانس چند جانبه ترتیب داده شود.

چارلز میشل در رابطه با روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و تحولات ذیربط با مدیترانه شرقی جلسه مطبوعاتی ترتیب داد.

میشل ضمن یادآوری اینکه، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در 24 ام و 25 ام سپتامبر در بروکسل پایبخت بلژیک با موضوع ترکیه اجلاس عالی ترتیب خواهند داد، اظهار داشت، در این اجلاس، نحوه توسعه روابط با ترکیه و سیاستی که در مقابل این کشور دنبال خواهد شد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میشل تصریح کرد، رهبران موضوعاتی چون مرزهای منطقه ویژه اقتصادی در مدیترانه شرقی، انرژی، امنیت و کوچ را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

چارلز میشل ضمن ارائه پبشنهادی مبنی بر ترتیب کنفرانس چند جانبه ای با هدف کاهش دادن تنش در مدیترانه شرقی، اظهار داشت، در این کنفرانس بهمراه طرفین ذیعلاقه، ناتو نیز می تواند شرکت بکند.

میشل با اشاره براینکه، پیشنهاد ترتیب کنفرانس را به اطلاع آنکارا و آتن رساندیم، گفت، این می تواند بهترین راه برای کاهش دادن تنش در منطقه و باز کردن کانال گفتگو باشد.

چارلز میشل ضمن جانبداری از پایان تنش هفته های اخیر، تاکید نمود، این وضعیت نمی تواند بدین شکل ادامه بیابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت