روحانی: دشمن می‌خواست کشور به بهانه کرونا تعطیل شود / امسال سفر زیارت اربعین نداریم


به گزارش پارسینه؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: عزاداری امسال، چون شیوه‌های خاص و ابتکارات خاصی داشت محرم ویژه‌تر از هر سال دیگری بود و صدا و سیما و رسانه‌ها کار خوبی انجام دادند و از همه مسئولان هیئت‌ها، علما و دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. او ادامه داد: در پایان ایام صفر هم همین دستورالعمل‌های دهه...

روحانی: دشمن می‌خواست کشور به بهانه کرونا تعطیل شود / امسال سفر زیارت اربعین نداریم
به گزارش پارسینه؛ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: عزاداری امسال، چون شیوه‌های خاص و ابتکارات خاصی داشت محرم ویژه‌تر از هر سال دیگری بود و صدا و سیما و رسانه‌ها کار خوبی انجام دادند و از همه مسئولان هیئت‌ها، علما و دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: در پایان ایام صفر هم همین دستورالعمل‌های دهه اول محرم به عنوان مبنا خواهد بود. کنکور هم بسیار خوب برگزار شد و در گزارش وزات بهداشت بالای ۹۰ درصد در کنکور دستورالعمل‌ها رعایت شده است. امروز تنها آغاز سال تحصیلی مدارس نبود، بلکه دانشگاه‌ها هم بازگشایی شدند، مبنای ما این است که دانشگاهها هم باید حضوری باشد و آنجایی که نمی‌توانند غیرحضوری برگزار کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت مسئولین سنگینی در آموزش و پرورش و عرصه آموزش عالی برعهده گرفته است و راحت‌ترین کار این است که بگوئیم تعطیل کنیم.

گفتمان ما سلامت با فعالیت است

روحانی ادامه داد: دشمن از روز اول می‌خواست به بهانه کرونا کشور را تعطیل کند و در رسانه‌های بیگانه می‌گفتند کارخانه‌ها را تعطیل کنید و الا کرونا شیوع پیدا می‌کند. دنبال این بودند که کشور را بهم بریزند. مدام می‌گفتند که دولت به فکر جان مردم نیست و تنها دنبال نان است.

روحانی گفت: گفتمان ما سلامت به‌علاوه فعالیت و گفتمان رسانه‌های خارج، سلامت بدون فعالیت بود. این‌ها در کارشان موفق نمی‌شوند وگرنه یکبار می‌گفتند آمریکا با تحریم بر ملت ایران جنایت کرده است. این رسانه‌های خارجی در هر حالتی نِق می‌زنند.

او ادامه داد: مشکل ما تنها یک ویروس نیست. مسئله سلامت جسم و روح مردم است. سلامت یعنی زندگی و معنویت مردم؛ همه این‌ها باید سر جای خودش باشد. شاید بگویید مدارس تعطیل شود شاید بر کرونا تاثیر داشته باشد، اما بر سلامت تاثیری ندارد. ۷ ماه است بچه‌ها را در منزل نگداشتیم. این موضوع مشکلات روحی و افسردگی ایجاد می‌کند. مردم دیدند اگر کنار خانه مدرسه نباشد مشکلات ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور گفت: معلمان امسال یک وظیفه سخت‌تری بر دوش دارند؛ هم باید مراقب سلامت دانش آموزان باشند و هم باید به آن‌ها مهارت آموزی کنند. مسئولان بهداشتی باید نگرانی خانواده‌ها را رفع کنند. صدا و سیما دوربین را به مدرسه ببرد. ما نمی‌خواهیم مردم و خانواده در اضطراب باشد.

روحانی خاطر نشان کرد: در کسب‌وکار‌ها ۷۰ درصد دستورالعمل‌ها رعایت می‌شود. در ادارت ۸۰ و در بانک‌ها نزدیک ۸۰ درصد رعایت می‌شود. از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهم چند هفته دیگر گزارش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به ما اعلام کند. این ویروس حتماً شکست می‌خورد و ما پیروز می‌شویم.

او تاکید کرد: ما در این هفت‌ماه سختی‌هایی که این ویروس برای کشور به وجود آورد و در تحریم بودیم هیچکس به کمک ما نیامد، اگر آمریکا انسانیت داشت می‌گفت یکسال تحریم را برای ایران بر می‌داریم، اما به عکس در این ۷ ماه تحریم‌های بیشتری هم وضع کرد. هیچ کشور دوستی هم به ما کمک نکرد. ما در این هفت‌ماه به این نقطه رسیدیم برای بهداشتمان خودمان باید روی پای خودمان بایستیم. معجزه ملت ایران این است در سه ماه اول که بسیاری از کسب و کار‌ها تعطیل بود رشد اقتصادی ما منهای نفت ۱.۷ - بود. در دنیا بیشتر کشور‌ها ۱.۳- و نزدیک به این رقم بود. خدمات پزشکان و پرستاران ما را با دنیا مقایسه کنید.

خبر به مرور تکمیل میشود...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه