مذاکره‌کننده ارشد برگزیت: از خروج بدون توافق ترسی نداریم


مذاکره‌کننده ارشد برگزیت: از خروج بدون توافق ترسی نداریم

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در موضوع برگزیت این کشور این کشور دست از شرایط خود برنمی‌دارد و از خروج بدون توافق هم ترسی ندارد.

مذاکره‌کننده ارشد برگزیت: از خروج بدون توافق ترسی نداریم

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مذاکره کننده ارشد انگلیس در موضوع برگزیت به اتحادیه اروپا هشدار داد که این کشور کوچک‌ترین چشم‌پوشی در مذاکرات تجاری نخواهد داشت و از خروج بدون توافق هم ترسی ندارد.

انگلیس می‌گوید اتحادیه اروپا در حال مذاکره است و هنوز نتوانسته است کاملا بپذیرد که انگلیس دیگر یک کشور مستقل شده است.

دیوید فراست، مذاکره کننده انگلیس، در گفتگو با میل در این باره امروز گفت: «ما پس از آن آمدیم که دولت و تیم مذاکره کننده در لحظات حساس کوتاه می‌آمدند و اتحادیه اروپا یاد گرفته است حرف ما را جدی نگیرد.»

او در ادامه اضافه کرد: «بنابراین بیشترین چیزی که امسال تلاش می‌کنیم انجام دهیم آن است که آن‌ها را متوجه کنیم که منظور ما همان چیزی است که می‌گوییم و آن‌ها باید موضع ما را جدی بگیرند.»

این مذاکره کننده انگلیس اضافه کرد: «قرار نیست ما یک کشور مشتری باشیم. نمی‌خواهیم در مورد اصول کنترل خود مصالحه کنیم. مقرراتی را که ما را مجبور می‌کند از قوانین اتحادیه اروپا پیروی کنیم نمی‌پذیریم.»

فراست گفت: «این همان چیزی است که به آن کشور مستقل می‌گویند، همان چیزی است که مردم انگلیس به آن رای دادند.»

انگلیس در ۳۱ ژانویه از اتحادیه اروپا خارج شد، اما تاکنون مذاکرات این کشور با اتحادیه اروپا در مورد دست یافتن به یک توافق تجاری جدید پیشرفت چندانی نکرده است.

ادامه این گفتگو‌ها قرار است سه شنبه در لندن از سر گرفته شود، اما اصرار لندن برای داشتن استقلال کامل در اعطای کمک‌های دولتی و همچنین خواسته‌های این کشور درمورد فیشینگ آن را با مشکل روبرو کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا