600 تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در لرستان تجهیز شد


600 تخت بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی در لرستان تجهیز شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 600 تخت بستری عادی و مراقبت‌های ویژه برای مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان تجهیز شده است.

عباس پزشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تهیه و تجهیز بخش های بستری کرونا در استان صورت گرفته و تاکنون ۵۰۰ تخت عادی و ۱۰۰ تخت مراقبت های ویژه ( آی سی یو) برای ارایه خدمت به بیماران آماده شده است.

وی در خصوص افزایش ۳۰ درصدی تعداد مبتلایان استان طی هفته اخیر اظهار داشت: مشکلی از نظر تامین تخت های بیمارستانی وجود ندارد اما نگرانی اصلی در حوزه مراودات غیرضروری و تجمعات مردم است که همچنان در برخی مناطق جدی گرفته نمی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: بخش جداگانه مراقبت از مبتلایان کرونا در مراکز درمانی تمام شهرهای استان ایجاد شده و در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد تخت های بستری این بیماران اشغال است.

پزشکی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن پاییز و افزایش حساسیت های فصلی و تنفسی، از مردم درخواست می شود شیوه نامه های بهداشتی کرونا را بیش از پیش رعایت کنند تا علاوه بر حفظ سلامت خود، به کاهش حجم کاری کادر درمان نیز کمک کنند.

تاکنون حدود ۲۱ هزار لرستانی به کرونا مبتلا شده که بیش از ۵۰۰ نفر از این تعداد جان باخته اند و استان هم اکنون در وضعیت هشدار کووید ۱۹ قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر