توسعه نامتوازن در کشور حلقه خدمات را تنگ می‌کند


توسعه نامتوازن در کشور حلقه خدمات را تنگ می‌کند

کرج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: توسعه نامتوازن در سطح کشور و عدم برنامه ریزی براساس وسعت و جمعیت، حلقه خدمات را تنگ‌تر می‌کند.

نعمت‌الله ترکی در حاشیه نشست بررسی مشکلات زیر ساختی استان البرز در بخش مسکن و طرح های جمعیتی که روز پنجشنبه در شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد برگزار شد، گفت: استان های تهران و البرز یک و نیم درصد وسعت کشور را در بردارند اما ۲۰ درصد جمعیت کشور در این استان ها ساکن هستند .

وی ادامه داد : به دلیل عدم توازن هرچه برای زیرساخت های حمل و نقل جاده‌ای، لجستیک، فرهنگی و غیره در این ۲ استان برنامه‌ریزی شود، باز هم کم است.
وی اظهار داشت: باید میانگین استقرار جمعیتی استان‌ها به خوبی سنجیده شود و با تراکم جمعیت استاندارد جهانی مقیاس و شاخص ها برنامه ریزی گردد و باید بر اساس برنامه توسعه حرکت شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی هدف از حضور خود در استان البرز را پیگیری مسائل و مشکلات در حوزه اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری بیان داشت و گفت: اصلاح ساختار و تشکیلات اداری ۲ بخش راه و شهرسازی از برنامه ها است.
ترکی افزود: بعد از ادغام ۲ وزارتخانه راه و مسکن و شهرسازی مشکلاتی در بخش های زیربنایی و روبنایی بوجود آمده است که هدف اکنون صلاح این ساختار در دست بررسی است .

وی افزود: هدف این است که بخش مسکن و بخش راه و حمل و نقل جاده‌ای در قالب های تخصصی خود فعالیت کنند یعنی در استان ها به شکل اداره کل مستقل فعالیت داشته باشند.

وی گفت: در این راستا ساماندهی نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی در این مجموعه ها براساس تخصص مربوطه باید انجام شود.

ترکی از برنامه‌ریزی برای جایگزینی ‌نیروهای کارآمد و تخصصی به جای نیروهای بازنشسته خبر داد و گفت: جایگزینی نیروهای کارآمد و متخصص که در زمان حاضر به صورت قرادادی و شرکتی و غیره مشغول به فعالیت هستند از جمله اهداف مجموعه منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد نیز در این نشست توسعه مسکن ارزان قیمت را از اولویتهای مجموعه شرکت عمران بیان داشت و گفت: شهرجدیدهشتگرد به جهت همجواری با پایتخت، شهرکرج و قزوین نقش موثری را در کنترل قیمت بازار مسکن ایفا می‌کند.
مسعودحق‌لطفی افزود: با افزایش اجاره بها در شهرهای همجوار رشد جمعیت در شهر جدید هشتگرد صعودی شده و در همین راستا در تلاش هستیم تا با توسعه شهر بر مبنای طرح‌های جامع و تفصیلی، میزان رضایتمندی و میل شهروندان برای سکونت در این شهر را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این شهر گفت: ساخت ۲۱ هزار واحد مسکن ملی در برنامه مجموعه شرکت عمران است که برای ایجاد سرپناه برای قشر متوسط جامعه برنامه‌ریزی شده است و به زودی کلنگ این طرح به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور به زمین زده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد اظهار داشت: مجموعه شرکت عمران در کنار توسعه خدمات شهری به دنبال ایجاد رضایتمندی شهروندان بوده و علاوه بر برنامه‌های توسعه فیزیکی شهر به دنبال اجرای برنامه‌های اجتماعی با هدف بهبود فرهنگ شهروندی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022