استقلال از فیفا استعلام می گیرد؛ قانون داخلی فدراسیون لازم الاجراست؟


استقلال از فیفا استعلام می گیرد؛ قانون داخلی فدراسیون لازم الاجراست؟

استقلال اگر از نامه نگاری های داخلی خود سودی نبرد، با فیفا مکاتبه می کند!

اولین بار شبی که احمد سعادتمند در تلویزیون درباره بازگشت استراماچونی و قانون منع به کارگیری مربی خارجی حرف زد، مدعی شد فیفا با این تبعیض ها مشکل دارد و درست از همین نقطه این شایعه به گوش رسید که باشگاه استقلال قصد دارد در صورت بی نتیجه بودن مکاتباتش با سازمان لیگ، موضوع بازگشت استراماچونی را به فیفا بکشاند.

به گزارش طرفداری، هفته گذشته نیز شایعه شد فیفا به فدراسیون فوتبال تذکر داده در قوانین جهان شمول فوتبال دست نبرد. شایعه ای که فدراسیون فوتبال تا این لحظه از تایید یا تکذیب آن خودداری کرده است اما در عوض برخی مسئولان سازمان لیگ در مصاحبه های خود مدعی شده اند فیفا از قوانین داخلی فدراسیون ها حمایت می کند.

با این همه ساعتی پیش شنیدیم استقلالی ها در حال آماده کردن یک نامه برای استعلام رسمی از فیفا هستند. یکی از نزدیکان باشگاه استقلال مدعی شد باشگاه قصد ندارد به صورت رسمی از فدراسیون فوتبال به فیفا شکایت کند چرا که این کار ممکن است در مجامع داخلی، یک نوع خودزنی تلقی شود و برای باشگاه تبعات منفی داشته باشد اما اگر نامه نگاری های داخلی جواب ندهد احتمالا در مورد این قانون از فیفا استعلام می گیرند. چند کارشناس حقوقی مطلع از حقوق ورزشی به مدیران باشگاه گفته اند فیفا قبول نمی کند فدراسیون های تابعه اش قوانین جهانی را تغییر بدهند.

در حالی که شایعه شده احتمال دارد باشگاه استقلال ظرف 24 ساعت آینده با صدور یک بیانیه رسمی، درباره پرونده بازگشت استراماچونی موضع گیری قطعی کند، ماجرای استعلام از فیفا جالب به نظر می رسد. گویا علاوه بر مهدی عبدیان، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که به شدت پیگیر تغییر قانون منع به کارگیری بازیکنان و مربی خارجی در فوتبال ایران است، باشگاه هم خیلی بی سر و صدا در این خصوص دست به اقداماتی زده است.

جالب این جاست که برخی افراد قصد دارند باشگاه استقلال را از نامه نگاری با فیفا منصرف کنند. صبح امروز یکی از مدیران داخلی باشگاه به خبرنگار طرفداری گفته بود صحبت هایی شده مبنی بر این که با پیگیری این پرونده، آرامش فوتبال را برهم نزنید! گویا همین توصیه ها باعث شده استقلال تصمیم بگیرد به جای شکایت از فدراسیون و سازمان لیگ به فیفا، اعتراض رسمی خود به این قانون را از طریق نهاد های داخلی جلو ببرد و نامه نگاری اش با فیفا فقط در حد استعلام باشد تا به کارشکنی علیه فدراسیون متهم نشود.

بیشتر بخوانید:

معاون دادستان در مورد بازگشت استراماچونی از فدراسیون فوتبال توضیح خواست

استقلال برای برگرداندن استراماچونی به فیفا نامه می زند / بازی دو سر برد برای سعادتمند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل