طرز تهیه ماکارونی با پنیر بوترکیزه


طرز تهیه ماکارونی با پنیر بوترکیزه

ماکارونی با پنیر یک ترکیب لذیذ و کلاسیک است که عاشقان زیادی دارد. غذای خوشمزه‌ای که معمولا به خاطر کربوهیدرات و کالری زیادش کمتر در برنامه غذاییمان تکرار می‌شود، اما گزینه‌ بسیار خوبی است برای مهمانی‌ها یا روزهای چیتینگ در دوران رژیم.

طرز تهیه ماکارونی با پنیر بوترکیزه

ماکارونی در کنار هر پنیری لذیذ و جذاب است اما پنیر بوترکیزه از آن یک چیز دیگر می‌سازد! پنیر بوترکیزه یک پنیر آلمانی است به معنی «پنیر کره‌ای»! این پنیر در ایام قدیم در نزدیکی مرز آلمان با سوییس درست می‌شده و آلمانی‌ها و اتریشی‌ها عاشق بافت خامه‌ای و طعم کره‌ای آن بوده‌اند.

آمریکایی‌ها از پنیر بوترکیزه برای درست کردن املت و همبرگر استفاده می‌کنند یا آن را به شکل سس پنیر مخصوص پاستا درمی‌آورند. علاوه‌بر این، پنیر بوترکیزه می‌تواند یک مزه خوب در کنار سایر خوراکی‌ها برای روی میز باشد.

اگر شما هم دوست دارید این پنیر خوشمزه را امتحان کنید، این بار ماکارونی را با پنیر بوترکیزه و به روش ما درست کنید. نام رایج این غذا در دنیا «مَک اند چیز» است.

در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه ماکارونی با پنیر بوترکیزه یک غذای متفاوت و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

ماکارونی لوله‌ای دو فنجان
کره دو قاشق غذاخوری
آرد سفید دو قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق چای‌خوری
پیاز یک قاشق غذاخوری
شیر دو فنجان
پنیر بوترکیزه دو فنجان
جعفری یک چهارم فنجان

طرز تهیه

مرحله اول

برای پختن هر ۱۰۰ گرم ماکارونی به ۱ لیتر آب نیاز خواهید داشت. دو فنجان ماکارونی لوله‌ای حدود ۲۰۰ گرم می‌شود، پس به دو لیتر آب نیاز خواهید داشت. ۲ لیتر آب را در قابلمه ریخته و بگذارید تا به جوش بیاید، سپس کمی نمک به آن اضافه کنید. حالا ماکارونی‌ها را به آب جوش دارای نمک اضافه کنید و پس از هفت دقیقه آبکشی کنید. این دستورالعمل برای تمام ماکارونی‌ها رایج است اما با توجه به برند ممکن است که متفاوت باشید. برای همین دستورالعمل بسته ماکارونی خود را بررسی کنید و بر اساس آن ماکارونی را بپزید.

مرحله دوم

کره را روی حرارت متوسط داخل ماهیتابه ذوب کنید. آرد را الک کرده و روی کره داخل ماهیتابه بریزید.

مرحله سوم

پیاز را خوب ریز یا له کنید، داخل ماهیتابه بریزید و نمک بزنید. بگذارید ترکیب آرد، کره و پیاز با 2 تا 3 دقیقه در حالی که مرتب هم می‌زنید بپزد تا رنگ آن طلایی شود و بافتی نرم پیدا کند.

مرحله چهارم

شیر را به ماهیتابه اضافه کنید و به هم‌زدن ادامه دهید تا ترکیب جدید شروع به جوشیدن کند و غلیظ شود.

مرحله پنجم

پنیر بوتکیزه را رنده کرده و جعفری را خرد کنید. حالا ماهیتابه را از روی حرارت بردارید، پنیر بوترکیزه که از قبل رنده کرده‌اید و جعفری خرده شده را اضافه کنید. دوباره تمام مواد را هم ‌بزنید تا یکدست شود و در آخر ماکارونی آبکش شده را روی مواد بریزید.

مرحله ششم

حالا ماکارونی خوشمزه و متفاوت شما آماده است. می‌توانید روی ماکارونی بوترکیزه هیجان‌انگیز را با کمی جعفری تزیین و سرو کنید.

منبع: کاله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان