اماکن ورزشی نیمه تمام روستاهای ورامین به دهیاری‌ها واگذار می‌شود


اماکن ورزشی نیمه تمام روستاهای ورامین به دهیاری‌ها واگذار می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: اماکن ورزشی نیمه تمام روستایی شهرستان ورامین بر اساس ماده 27 قانون تنظیم مقررات مالی دولت به دهیاری‌ها واگذار می‌شود تا پس ا زتکمیل، با حفظ کاربری در اختیار روستاها قرار گیرد.

رضا گل‌محمدی روز دوشنبه در جلسه مشترک با دهیاران روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد و مسوولان هیأت‌های ورزشی ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: یکی از اقدام مهم دولت در حوزه ورزش، توجه به ورزش روستایی است که این مهم با احداث سالن‌های چندمنظوره و زمین‌های ورزشی در این مناطق دنبال شده است.

وی افزود: علاوه بر احداث سالن‌های ورزشی با اعتبارات حوزه ورزش و جوانان، دهیاران نیز با استفاده از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سالن‌های ورزشی در مناطق روستایی احداث کرده‌اند که این امر نیز به توسعه اماکن ورزشی کمک کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: برخی از طرح ‌های ورزشی روستایی به دلیل کمبود اعتبار به صورت نیمه‌تمام باقی‌ مانده که این طرح ها طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و فرمانداری شهرستان ورامین در قالب برون‌سپاری اماکن ورزشی، با حفظ مالکیت به صورت مادام‌العمر به دهیاری‌ها واگذار می‌شود تا پس از تکمیل، بهره‌برداری از آن به دهیاران واگذار شود.

گل‌محمدی تصریح کرد: با این اقدام، بسیاری از کمبودهای زیرساخت‌های ورزشی برطرف شده و با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، این فضاها در اختیار ورزشکاران و جوانان قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این که هدف اصلی این تفاهم‌نامه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است تصریح کرد: بر اساس مجوز و تفاهم نامه ماده ۲۷ تنطیم مقررات مالی دولت، استادیوم ورزشی و زمین چمن روستای کلاته در اختیار شهرداری ورامین قرار می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: امروز، روزی تاریخی در ورزش ورامین است و با این اقدام ارزنده، به اندازه پنج سال بودجه ورزشی استان تهران طرح ورزشی اجرا می‌شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش مسوولان هیأت‌های ورزشی گفت: رؤسای هیات‌های ورزشی، افسران پیشگام ورزش هستند که زحمت توسعه ورزش بر دوش آنهاست، کسانی که داوطلبانه و عاشقانه در عرصه ورزش فعالیت کرده و با وجود محرومیت و کمبودهای بسیار، نتایج خوبی را به ارمغان می آورند.

گل‌محمدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کمبود درآمدها در حوزه ورزش گفت: با شیوع این بیماری، درآمدها در حوزه ورزش به صفر رسیده لذا تلاش داریم تا با اتخاذ راهکارهای جدید، به هیأت‌های ورزشی کمک کنیم تا در این میان از ظرفیت شوراهای اسلامی، خیرین و حامیان مالی نیز استفاده می‌شود.

وی گفت: این بیماری درآمد باشگاه‌های ورزشی را نیز به شدت کاهش داده لذا تلاش می‌شود تا در قالب طرح حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی اعطا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه