نماینده ولی فقیه در کردستان: توجه به حوزه علم و دانشگاه پیشرفت و توسعه را تثبیت می‌کند


سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دانشگاه و حوزه علم...
سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دانشگاه و حوزه علم می‌تواند زمینه ساز پیشرفت و توسعه هر منطقه باشد لذا هرچقدر توجه و سرمایه گذاری در این حوزه بیشتر، پیشرفت و آبادنی نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علیرضا پورذهبی روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان سقز با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها را آباد کنیم، آبادانی و پیشرفت حاصل می‌شود، اظهار داشت: استفاده از نیروهای کارآمد و با تخصص و پیشینه علمی می‌تواند توسعه همه جانبه را همراه داشته باشد.

وی خطاب به اعضای شورای اداری شهرستان سقز تاکید کرد: شهرستان دارای بیمارستان تازه تاسیس با ظرفیت عالی است بنابراین با استفاده از نیروهای کارآمد و با تخصص، سطح آن را بالا ببرید تا در نهایت قطب توسعه این منطقه شود.

حجت الاسلام پورذهبی ارتقای سطح علمی مسوولان و همچنین آحاد مردم را لازمه تحولات توسعه‌ای و پیشرفت و آبادنی میهن اسلامی دانست و بر بکارگیری افراد با دانش و با تخصص در امور اجرایی تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: خدمتگزاری به مردم در هر مکان این میهن اسلامی باشد ارزشمند است و نباید تفاوتی در بکارگیری افراد بومی و غیر بومی در دستگاه‌ها باشد چون هر شخصی که مسوولیت را بر عهده می‌گیرد با دانش و تخصص خود در تلاش برای ارتقای منطقه و خدمت به مردم است.

نماینده ولی فقیه در کردستان: توجه به حوزه علم و دانشگاه پیشرفت و توسعه را تثبیت می‌کند

نگاه تخصصی به مسایل، توسعه را به همراه دارد

فرماندار ویژه سقز نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: دشمنان با اسلام هراسی و حضور داعش در منطقه و ایران هراسی سعی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان دارند و می‌خواهند امنیت و وحدت اسلامی و ملی را به چالش بکشند ولی در این راه هرگز موفق نخواهند شد.

کامیل کریمیان با بیان اینکه زیربنای هر کار نگاه تخصصی و علمی به مسایل است و توسعه با کار علمی و تخصص صورت می‌گیرد، افزود: در زمینه کشاورزی اگر تخصصی و علمی کار شود شهرستان سقز به یکی از قطب‌های توسعه ای منطقه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان با اقلیم کردستان عراق ۳۲ کیلومتر مرز مشترک دارد و اقتصاد منطقه بر روی ۲ محور کشاورزی و مرز است، اضافه کرد: مرز سیف در سقز بخاطر مخالفت طرف عراقی بسته است البته بازگشایی دروازه‌های مرزی یکی از سیاست های دولت است.

کریمیان به اراضی مناسب برای کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تلاش و همت جهاد کشاورزی و همچنین استفاده از این ظرفیت‌ و با تخصیص آب سد چراغ ویس، شرایط ایده‌آل را برای اشتغالزایی جوانان و توسعه پایدار شهرستان ایجاد می‌کنیم.

فرماندار ویژه سقز یادآور شد: در شهرستان ۱۰۵ واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد، ۱۲ واحد نیمه فعال است که مشکل و موانع تولید پیش روی چهار واحد را برطرف و در صدد برطرف کردن مشکلات هشت واحد دیگر هستیم تا به چرخه تولید بازگردند.

وی بازگشایی مرز سیف، بهره برداری از فرودگاه، افتتاح بیمارستان شفا و تحولات در بخش کشاورزی را در راستایی توسعه اقتصادی سقز دانست و تاکید کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند اقتصاد شهرستان و همچنین منطقه را قوت ببخشد و لازمه این کار هم پشتکار و تلاش دلسوزانه و کار تخصصی مسوولان است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته