نماینده مجلس: مجوز ساخت پردیس دانشگاه کردستان در مریوان صادر شد


نماینده مجلس: مجوز ساخت پردیس دانشگاه کردستان در مریوان صادر شد

سنندج - ایرنا - نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از صدور دستور احداث پردیس دانشگاه کردستان در مریوان از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

شیوا قاسمی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، مجوز احداث پردیس دانشگاه کردستان در شهر مریوان توسط محمد غلامی وزیر علوم اخذ شد.

وی افزود: در مکاتبه‌ای که با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد دکتر غلامی ضمن تایید دلایل و مستندات لازم به رییس دانشگاه کردستان دستور داد اقدام لازم برای احداث پردیس این دانشگاه در مریوان را انجام دهد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مکاتبه با وزیر علوم و تحقیقات اعلام شد، مریوان سومین شهرستان استان به لحاظ جمعیتی و هم مرز با اقلیم کردستان بوده و بیشترین مسافران اقلیم از مرز باشماق در این شهرستان تردد می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه دانشجویان اقلیم کردستان تمایل زیادی به تحصیل در کشورمان دارند و اکنون پنج صدم دانشجویان دانشگاه کردستان از اقلیم هستند از طرفی کشورهای عربی، ترکیه و آمریکا در حال جذب دانشجویان این منطقه هستند لازم است ما نیز در این زمینه بیشتر فعالیت کرده و زمینه جذب دانشجویان اقلیم را فراهم کنیم.

قاسمی پور با بیان اینکه احداث پردیس بین المللی دانشگاه کردستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان است، گفت: هم اکنون ۱۱ هکتار زمین برای احداث این پروژه در مریوان در نظر گرفته شده و برای ساختمان این دانشکده نیاز به تعریف پروژه در ردیف تامین فضای اعتبارات تملک دانشگاه کردستان است.

دانشگاه کردستان، پیش از انقلاب به عنوان دانش‌سرای عالی فعالیت می‌کرد و ۲۹ سال است که مستقل شده است، این دانشگاه در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

شهرستان مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !