مرکز توانبخشی و 38 خانه هلال احمر استان سمنان افتتاح شد


مرکز توانبخشی و 38 خانه هلال احمر استان سمنان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- ساختمان جدید مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان سمنان و 38 خانه هلال در سراسر این استان، همزمان با طرح‌های کشوری، به صورت ویدئوکنفرانسی با دستور رییس جمهوری روز پنجشنبه افتتاح شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز توانبخشی شهر سمنان با مساحت ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال ابتدای امسال کلنگ‌زنی شد و اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

مظفر محمدخانی بیان کرد: خدمات توانبخشی این مرکز شامل ارتوپدی فنی شامل ساخت انواع اندام مصنوعی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کاردرمانی، مشاوره و روانشناسی در ۲ شیفت صبح و عصر به شهروندان استان سمنان ارائه خدمت می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مرکز اولین مرکز ارتوپدی فنی غیر خصوصی در استان سمنان است، تصریح کرد: کادر مجرب، تجهیزات و کارگاه‌های کامل فنی نیاز جامعه معلولین، جانبازان ومردم این استان را برطرف می کند و از ترددهای زیاد و مستمر آنان به تهران و مشهد برای دریافت این خدمات جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشکده توانبخشی استان سمنان خدمات آموزشی و پژوهشی در این مرکز به وجود آمده است.

وی ابرازداشت: ۱۳ نیروی درمانی به صورت دو نوبته صبح و عصر در مرکز توانبخشی شهر سمنان آماده ارائه خدمت به شهروندان این استان هستند.

محمدخانی با اشاره به همکاری مرکز توانبخشی شهر سمنان با اکثر سازمان‌های بیمه‌ای، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان دارای هفت کلینیک درمانی و مرکز توانبخشی است.

وی یادآور شد: مراجعان به مرکز توانبخشی شهر سمنان در صورت نداشتن بضاعت مالی از تخفیف و یا درمان رایگان برخوردار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: تفاهم نامه‌هایی با سازمان‌های بهزیستی، مراکز نیکوکاری و انجمن‌های خیریه برای معرفی افراد بی بضاعت و نیازمند برای حمایت مالی و تخفیف در هزینه‌ها و تعرفه‌های دریافتی منعقد شد.

وی افزود: تاکنون ۳۸ خانه هلال در استان راه‌اندازی شده است و در آینده نزدیک بر تعداد این خانه ها افزوده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان اضافه کرد: خانه‌های هلال در روستاها و مناطق شهری با هدف افزایش تاب‌آوری در جامعه هدف و توسعه فرهنگ خودامدادی راه‌اندازی شده تا درصورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم کمک کنند.

در این آیین منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سیدعباس دانایی فرماندار و جمعی از مدیران حوزه های اجتماعی و درمانی استان سمنان حضور داشتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برف جاده شاهرود - گرگان را بست