11 هزارو 788 دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان زنجان تحصیل می‌کنند


11 هزارو 788 دانشجو در دانشگاه‌های آزاد استان زنجان تحصیل می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: 11 هزارو 788 دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های آزاد و سماء استان زنجان تحصیل می‌کنند.

علیرضا فیروزفر روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی دانشگاه‌های استان زنجان، با اشاره به ظرفیت‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی در استان، افزود: ۴۲۹ استاد، عضو هیات علمی و ۴۱۲ کارمند کارکنان این دانشگاه را تشکیل می دهند همچنین فضای فیزیکی دانشگاه آزاد ۲۲۰ هزارو ۸۳۶ مترمربع است که ۲ هزارو ۵۰۰ مترمربع از این مساحت استیجاری است.
وی تصریح کرد: تعداد یک‌هزارو ۴۹۵ دانشجو در ۱۳۸ رشته مقطع کاردانی، هفت هزار و ۶۳۹ دانشجو در ۱۹۶ رشته مقطع کارشناسی، ۲ هزارو ۳۷ دانشجو در ۱۳۸ رشته مقطع کارشناسی و ۶۲۷ دانشجو در ۳۸ رشته مقطع دکترا در حال کسب علم در دانشگاه های آزاد زنجان هستند.
این مسئول ادامه داد: ۹ درصد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان در خوابگاه‌های این دانشگاه اسکان دارند که بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا استفاده از ۵۰ درصد خوابگاه ها ضروری است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان بیان کرد: در حوزه ورزشی با توجه به برخورداری از فضای مناسب ورزشی دانشگاه های استان ۱۲ تیم ورزشی دانشجویی، اساتیدی کارکنان در سال ۹۸ حائز عناوین قهرمانی کشوری شدند.
فیروزفر با اشاره به فعالیت های فناورانه و هدف گذاری های انجام شده برای ارتباط هرچه بیشتر آموزش های تئوری و عملی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مراکز رشد و فناوری دارای ۹ مرکز تحقیقاتی فعال در زمینه‌های کشاورزی، متالورژی، خودرو، نانو و سایر رشته‌ها است که از حاصل تلاش دانشجویان و اساتید این حوزه می توان به ساخت خودرو برقی اوهر، طراحی تونل های مه پاش، تولید ورق فولادی ضد زنگ جهت ساخت تیغه چاقو با کیفیت بسیار بهتر از نمونه های خارجی، ایجاد دانش فنی تولید سدیم سیانات که کاربرد بسیار فراوانی در صنایع سخت کاری فولاد دارد اشاره کرد.
وی با اشاره به فعالیت بسیار چشم گیر در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی این دانشگاه دارای ۱۸ کانون فرهنگی هنری فعال، ۱۱ نشریه دانشجویی فعال، ۳ تشکل دانشجویی اسلامی، اندیشکده جمعیت و شرکت در رزمایش مومنانه با مشارکت دانشجویان و اساتید و ده ها برنامه مختلف فرهنگی دیگر از جمله فعالیت های اثرگذار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مدارس الگوی دانشگاه آزاد به دنبال احیای فرهنگ ایرانی- اسلامی، است اظهار داشت: مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی که نام “ بوستان تربیت” برای آن انتخاب شده، در آینده کانون عرضه فرصت های تعلیم، تربیت و زمینه ساز تکوین و تعالی آگاهانه، عقلانی و مسوولانه دانش آموزان بر اساس معیارهای تعلیم و تربیت خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403