پیمانکار بزرگترین طرح کشاورزی - صنعتی درگز تعیین شد


پیمانکار بزرگترین طرح کشاورزی - صنعتی درگز تعیین شد

مشهد- ایرنا- فرماندار درگز گفت: عملیات ساخت بزرگترین طرح کشاورزی - صنعتی این شهرستان در قالب گلخانه‌ 100 هکتاری با تعیین پیمانکار برای مرحله نخست، به زودی شروع می‌شود.

علی فراهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این پروژه بزرگ، دولت زمین و آب طرح را تامین می‌کند و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) نیز احداث و تجهیز این گلخانه ۱۰۰ هکتاری را بر عهده دارد و این طرح در سه مرحله و طی سه سال تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: مقرر شده است آب این گلخانه که در سه کیلومتری شهر درگز و حوالی روستای "چقر" ساخته خواهد شد از سد تازه تاسیس ابیورد و از سهمیه آب صنعتی آن تامین شود.
فرماندار درگز گفت: اعلام شده است ۱۳ فرصت شغلی مستقیم در هر هکتار گلخانه صنعتی ایجاد می‌شود لذا این طرح اهمیت بالایی در بخش اشتغال زایی و رونق کشاورزی شهرستان ایفا خواهد کرد.
فراهی افزود: در حال حاضر گفت وگوهایی نیز برای ارائه ۳۵ هکتار زمین در این شهرستان برای احداث یک مجتمع دامداری سنگین با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آغاز شده است و مذاکرات همچنان ادامه دارد.
شهرستان درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد. علاوه بر چهار شهر درگز، لطف آباد، نوخندان و چاپشلو این شهرستان ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگری سحر قریشی در آمریکا ! + عکس پشت صحنه فیلم