انتشار یک آلبوم موسیقی ایرانی با اشعاری از نظامی و مولانا


آلبوم موسیقی «کوچه دلگیرِ تو شد» در ژانر موسیقی دستگاهی ایران بر اساس اشعاری از نظامی و مولانا...

انتشار یک آلبوم موسیقی ایرانی با اشعاری از نظامی و مولاناآلبوم موسیقی «کوچه دلگیرِ تو شد» در ژانر موسیقی دستگاهی ایران بر اساس اشعاری از نظامی و مولانا منتشر شد.

به گزارش ایسنا، مهدی حاجی قاسمی ـ آهنگساز و نوازنده تار و سه تار ـ که پیش از این آلبوم‌های «اجاق سرد» و «کیمیای مهر» از او منتشر شده است، درباره انتشار آلبوم جدید خود گفت: آلبوم «کوچه دلگیرِ تو شد» در ژانر موسیقی دستگاهی ایران برای گروه سازهای ایرانی در دستگاه چهارگاه و همایون نوشته و اجرا شده است که شامل سه قطعه تصنیف با صدای علی مومنیان و اشعاری در قالبِ شعر کلاسیک از نظامی گنجوی و مولانا است. همچنین در این اثر دو قطعه بدون کلام شاملِ پیش درآمد چهارگاه و قطعه‌ای برای سه تار و گروهِ سازهای ایرانی وجود دارد. از دیگر قطعات آلبوم آوازِ تنها با شعری از نظامی، ساز و آواز همایون با شعری از علامه جلال الدین همایی، تکنوازی سه تار و ساز و آواز چهارگاه با شعری از نظامی است.

این آهنگساز درباره فعالیت‌های آینده‌اش گفت: کتابی با عنوان «درگاهی بر موسیقی دستگاهی ایران» در دست چاپ دارم که در آن به شرح و بررسی فضای مُدال موسیقی دستگاهی ایران بر اساس ردیف های معتبر از اساتید قدیم پرداخته ام که بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هشدار فورد کاپولا درباره آینده آمریکا