درگ فوق‌العاده حساس مک‌لارن 720S و فراری F8 تریبوتو


درگ فوق‌العاده حساس مک‌لارن 720S و فراری F8 تریبوتو

در حال حاضر اوج پرفورمنس سوپراسپرت‌ها را می‌توان در مک‌لارن 720S و فراری F8 تریبوتو مشاهده کرد و به همین دلیل رقابت این دو ابرماشین در پیست درگ می‌تواند بسیار جذاب باشد. حال درگ‌تایمز این مصاف دیدنی را ترتیب داده و این سوپراسپرت‌های ایتالیایی و بریتانیایی را طی سه مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار … The post درگ فوق‌العاده حساس مک‌لارن 720S و فراری...

در حال حاضر اوج پرفورمنس سوپراسپرت‌ها را می‌توان در مک‌لارن ۷۲۰S و فراری F8 تریبوتو مشاهده کرد و به همین دلیل رقابت این دو ابرماشین در پیست درگ می‌تواند بسیار جذاب باشد. حال درگ‌تایمز این مصاف دیدنی را ترتیب داده و این سوپراسپرت‌های ایتالیایی و بریتانیایی را طی سه مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است. ۷۲۰S با پیروزی در درگ‌های مختلف تاکنون بارها خود را اثبات کرده و نشان داده چه حریف خطرناکی است اما از سوی دیگر F8 تریبوتو هم به‌تازگی در درگ قبلی همین درگ‌تایمز، لامبورگینی اوراکان اوو را مغلوب کرد و با روحیه‌ای بالا پای به میدان نبرد گذاشته است.

درگ فوق‌العاده حساس مک‌لارن 720S و فراری F8 تریبوتو

قوای محرکهٔ این دو سوپراسپرت بسیار شبیه به هم است زیرا هردو از پیشرانه‌های V8 توئین توربو استفاده می‌کنند که در هردو ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن در هردو خودرو توسط گیربکس‌های هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. پیشرانهٔ فراری ۳.۹ لیتری حجم دارد درحالی‌که موتور مک‌لارن با ۴ لیتر حجم کمی بزرگ‌تر است و این یکی از معدود تفاوت‌ها میان قوای محرکهٔ دو ماشین محسوب می‌شود. عامل مهم دیگر در مسابقهٔ درگ اما وزن است که در این قسمت برتری با مک‌لارن ۱۴۱۵ کیلوگرمی است زیرا فراری با ۱۵۷۸ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی سنگین‌تر است.

درگ فوق‌العاده حساس مک‌لارن 720S و فراری F8 تریبوتو

عامل دیگری که در این رقابت بسیار اهمیت دارد راننده است که این موضوع در درگ اول خود را کاملاً نشان داد زیرا فراری استارت به‌مراتب بهتری نسبت به مک‌لارن داشت و به همین دلیل پس از کسب برتری زودهنگام، آن‌را تا پایان حفظ کرده و پیروز شد. فراری در اولین درگ، تایم ۱۰.۴۴ ثانیه را به ثبت رساند درحالی‌که تایم مک‌لارن ۱۰.۴۷ بود. این اختلاف بسیار جزئی در دو مسابقهٔ دیگر هم وجود دارد و F8 تریبوتو در هردو درگ بعدی تنها با یک‌دهم ثانیه اختلاف پیروز می‌شود.

درگ فوق‌العاده حساس مک‌لارن 720S و فراری F8 تریبوتو

البته باید توجه داشت که مک‌لارن متعلق به سال ۲۰۱۷ است درحالی‌که فراری در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و هرچند حدود ۱۵۰ کیلوگرم وزن بیشتری دارد اما دقیقاً دو سال جدیدتر است. درهرحال، مشخصات فنی این دو سوپراسپرت یکسان و تایم درگ آن‌ها بسیار به هم نزدیک است؛ بنابراین، وقتی چنین اختلاف جزئی موجب برتری یکی از خودروها می‌شود، حتی یک واکنش نزدیک به عالی هم ممکن است برای پیروزی یا حفظ برتری کافی نباشد و این سؤال را به وجود می‌آورد که اگر رانندگان جابجا می‌شدند، نتیجه چگونه رقم می‌خورد؟

مشخصات فنی

مک‌لارن ۷۲۰S فراری F8 تریبوتو
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۲۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۱۵ کیلوگرم ۱۵۷۸ کیلوگرم
قیمت ۳۰۱,۵۰۰ دلار ۲۷۹,۴۵۰ دلار
[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022