مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی


مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی

پس از انتظاری طولانی سرانجام چندی پیش مازراتی از سوپراسپرت کاملاً جدید خود بنام MC20 پرده‌برداری کرد. این ماشین را می‌توان نقطهٔ عطفی در تاریخ این شرکت باسابقهٔ ایتالیایی دانست چراکه از یک سو به پیشرانهٔ کاملاً جدیدی مجهز شده که صددرصد ساخت خود مازراتی است و از سوی دیگر یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم … The post مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی...

پس از انتظاری طولانی سرانجام چندی پیش مازراتی از سوپراسپرت کاملاً جدید خود بنام MC20 پرده‌برداری کرد. این ماشین را می‌توان نقطهٔ عطفی در تاریخ این شرکت باسابقهٔ ایتالیایی دانست چراکه از یک سو به پیشرانهٔ کاملاً جدیدی مجهز شده که صددرصد ساخت خود مازراتی است و از سوی دیگر یک نسخهٔ تمام الکتریکی هم برای آن ارائه خواهد شد که ورود مازراتی به دنیای برق و باطری را نشان می‌دهد؛ اما MC20 راه سختی پیش رو دارد زیرا در بازار با رقبای قدرتمند و شناخته‌شده‌ای مواجه است که غلبه بر آن‌ها هرگز آسان نیست؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم به اصلی‌ترین رقبای مازراتی MC20 نگاهی داشته باشیم اما پیش از آن بهتر است مشخصات این سوپراسپرت جدید ایتالیایی را یادآوری کنیم.

مازراتی MC20

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
وزن ۱۴۷۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۱۰,۰۰۰ دلار
مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی

مازراتی MC20 از همهٔ ویژگی‌های یک سوپراسپرت مدرن مثل پیشرانهٔ توئین توربو، گیربکس دوکلاچه و شاسی مونوکوک فیبر کربنی برخوردار است اما شاید بتوان مهم‌ترین ویژگی آن‌را پیشرانهٔ کاملاً جدید آن دانست زیرا این موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو از نوآوری‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل سیستم پیش احتراق برخوردار است که از پیشرانه‌های فرمول یک گرفته شده است. به لطف این ویژگی‌ها، موتور جدید مازراتی با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور، نسبت قدرت به حجم فوق‌العاده‌ای دارد. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

لامبورگینی اوراکان اوو

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۴۲۲ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۶۴,۹۷۰ دلار
مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی

لامبورگینی اوراکان اوو را می‌توان اصلی‌ترین رقیب MC20 دانست زیرا از لحاظ مشخصات فنی، پرفورمنس و قیمت بسیار به سوپراسپرت جدید مازراتی نزدیک است؛ اما بااین‌حال قوای محرکهٔ اوراکان کاملاً با رقیب هم‌وطن خود تفاوت دارد زیرا این گاو وحشی اهل سنت آگاتا از یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور آن به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته نسخهٔ محرک عقب اوراکان هم با قدرت کمتر ۵۸۰ اسب بخار و قیمت ارزان‌تر ۲۱۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود که دقیقاً در بازهٔ قیمتی MC20 قرار می‌گیرد.

آئودی R8 پرفورمنس

پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۵۹۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۹۸,۸۵۰ دلار
مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی

آئودی R8 پسرعموی آلمانی اوراکان محسوب می‌شود زیرا در قسمت‌های اصلی و مهمی مثل پلت‌فرم و قوای محرکهٔ با سوپراسپرت لامبورگینی اشتراک دارد. این یعنی در سینهٔ R8 هم همان موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته است که در نسخهٔ قوی‌تر پرفورمنس، ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین سوپراسپرت آئودی کمی از همتای ایتالیایی خود ضعیف‌تر است ولی در عوض قیمت کمتری هم دارد که از زیر ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود. مثل اوراکان، نسخهٔ محرک عقب R8 نیز ارائه می‌شود.

مک‌لارن GT

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۱۳,۱۹۵ دلار
مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی

هرچند مک‌لارن این مدل GT خود را یک گرند تورر می‌داند اما خلق‌وخو و شخصیت آن بیشتر به سوپراسپرت‌ها شباهت دارد و بنابراین می‌تواند رقیب بسیار نزدیکی برای MC20 باشد. GT از همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مک‌لارن استفاده می‌کند که برخلاف گرند توررهای سنتی، در میانهٔ شاسی نصب شده است. این موتور در اینجا ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. GT طبق استانداردهای مک‌لارن، خودروی لوکسی است و تمرکز زیادی روی راحتی سرنشینان دارد که به همین دلیل نسبت به دیگر سوپراسپرت‌های این لیست می‌تواند گزینهٔ راحت‌تری برای پیمودن مسافت‌های طولانی باشد.

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۰۴,۷۵۰ دلار
مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی

توربو S فعلاً قوی‌ترین عضو خانوادهٔ نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ محسوب می‌شود. این سوپراسپرت نمادین آلمانی مثل مازراتی از یک پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند اما این موتور ۳.۸ لیتر حجم داشته و آرایش آن از نوع تخت است. ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور این موتور نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ۹۱۱ توربو S شتاب خارق‌العاده‌ای دارد به‌گونه‌ای که ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بنابراین پرشتاب‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود. همچنین در مسافت ۴۰۰ متر هم تقریباً می‌توان گفت هیچ سوپراسپرتی حریف ابن اعجوبهٔ آلمانی نمی‌شود.

شورلت کوروت

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب
وزن ۱۵۲۷ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۶۰,۰۰۰ دلار
مقایسهٔ مازراتی MC20 با رقبای اصلی

شورلت کوروت ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین سوپراسپرت این جمع است و به همین دلیل شاید نتوان آن‌را رقیب مستقیمی برای MC20 دانست اما بااین‌حال کوروت C8 از لحاظ پرفورمنس تقریباً هم‌سطح سوپراسپرت مازراتی است و به همین دلیل آن‌را هم در این لیست جای داده‌ایم. کوروت C8 از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز استفاده می‌کند که خروجی آن در اینجا به ۵۰۰ اسب بخار قدرت (به واحد متریک اروپا) و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و C8 را ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانگ فنگ آیولوس L7؛ شاسی‌بلند متمایز چینی با بهای 18 هزار دلار