افتتاح 26 پروژه گردشگری تکانه ای در سپهر گردشگری گیلان


افتتاح 26 پروژه گردشگری تکانه ای در سپهر گردشگری گیلان

رشت-  ایرنا - باران، شالی، تاریخ و طبیعت سفر می‌آفرینند؛ اگرچه کرونا ضربه ای ناخوش بر پیکره سفر در جهان و کشور پدیدار کرد اما صبح امروز 26 پروژه گردشگری گیلان از طریق ارتباط تصویری توسط رئیس جمهوری خوش خبری در سپهر گردشگری استان خلق کرد.

گیلان سرزمین سفر است و همیشه در نخستین روزهای پائیز دور دوم سفرها آغاز و هر یک از گردشگران سفیری می شد از قامت سرزمینمان. اما با هجوم کرونا پروژه ها تعطیل نشد و صبح امروز پنجشنبه ۲۶، پروژه گردشگری گیلان از طریق ارتباط تصویری توسط رئیس جمهوری با اعتبار بالغ بر ۳۲۹ میلیارد تومان در رشت افتتاح شد.
گیلان است و باران؛ مسافرانی که عطش باران دارند و مردمانی که در تفقد میهمان شهره اند؛ اما این بار کرونا شرایطی خلق کرد که صنعت گردشگری در سراسر جهان با خسارت روبه رو شود و گیلان نیز ازین آسیب بدور نماند؛ اما برنامه ریزی ها برای پسا کرونا ادامه یافت و امروز با افتتاح پروژه های یادشده که توانسته ۹۷۰ تخت به ظرفیت اقامتی گیلان بیافزاید؛ برای ۷۳۸ نفر نیز شغل ایجاد شد.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان این طرح‌ها در شهرستان های رشت، فومن، ماسال، شفت، انزلی، رودبار، لاهیجان، رودسر، رضوانشهر، تالش و لنگرود قرار دارند و زمینه ساز بهبود و توسعه زیرساخت های گردشگری استان شده اند.
مسعود حلاج پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت تدبیر و امید ۵۳۰ پروژه در بخش گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از دو هزار میلیارد تومان در گیلان به بهره برداری رسیده که به ظرفیت اقامتی استان، دو هزار و یکصد اتاق و شش هزار و ۵۰۰ تخت اضافه و زمینه اشتغال بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر را از سال ۱۳۹۲ تاکنون فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: همچنین تعداد ۳۰۸ طرح با برآورد حجم سرمایه‌گذاری دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و پیش بینی ایجاد اشتغال چهار هزار و ۸۰۰ نفر در دست اجراست.
در آئین بیست‌ و پنجمین هفته افتتاح طرح‌های ملی امروز پنجشنبه (۳ مهرماه)، چندین طرح گردشگری در استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و مازندران، کرمان و تهران و همچنین ۲۶ طرح در استان گیلان و ۵ طرح در استان یزد با دستور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
در این مراسم ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بومگردی با سرمایه‌گذاری به ارزش هزار و ۶۸ میلیارد تومان با هدف اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر افتتاح شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مسعود صادقلو دیوونه خونه