طرح های محرومیت زدایی سپاه پاسداران در روستاهای شهرستان زرندیه افتتاح شد


طرح های محرومیت زدایی سپاه پاسداران در روستاهای شهرستان زرندیه افتتاح شد

ساوه -ایرنا- همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و با حضور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و جمعی از مسئولان، طرح های محرومیت زدایی در بخش های اقتصادی، عمرانی، خدماتی و تولیدی در روستاهای تابعه شهرستان زرندیه افتتاح شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در آیین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: امروز کار در روستا و نقاط محروم یک توفیق بزرگ و فرصت ارزشمند برای خدمت رسانی به مردم است و به برکت تفکر انقلاب اسلامی و تشکیل گروههای جهادی متشکل از جوانان بسیجی خلاق و مبتکر توجه ویژه ای به روستاهای محروم شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» اظهار داشت: ارتباط مناسب جهادگران با اهالی روستاها سبب عمق‌ بخشی به فعالیت های محرومیت زدایی و گروه های جهادی شده و قبل از هر اقدامی مشکلات و نقاط ضعف بررسی می شوند تا مهمترین اقدامات موثر عملیاتی شوند.

وی افزود: اقداماتی که توسط بسیجیان و جهادگران انجام می شود ، با معیشت مردم و راه افتادن چرخه تولید و رونق کشاورزی تاثیر مستقیم دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز فعالیت های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی نقطه مرکزی مقابله با اقدامات و توطئه های دشمنان هستند زیرا در طول این سالها تمرکز دشمنان بر روی اقتصاد با هدف عقب نگه داشتن و وابستگی بیشتر انجام می شود.

سردار کریمی ادامه داد: در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس علاوه بر برنامه ریزی های گسترده ای برای اقدامات فرهنگی با محوریت جلوگیری از تحریف و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به جوانان، اقدامات محرومیت زدایی و خدمت رسانی نیز به طور ویژه در دستور کار است.

وی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های روحی شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، محرومیت زدایی و خدمت به مردم بود و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

طرح های محرومیت زدایی سپاه پاسداران در روستاهای شهرستان زرندیه افتتاح شد

وی تاکید کرد: برای تداوم راه شهدا باید به همه شاخصه های آنها از جمله توکل بر خدا، اعتقاد به نصرت الهی ، خلوص نیت ، تقوا در عمل و گفتار و خدمت به مردم توجه کنیم و آنها در سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: امروز ۸۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی به عنوان سربازان جبهه محرومیت زدایی و پیشگامان خدمت رسانی به مردم هستند که با حضور در روستاها و مناطق محروم بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند.

«امید محترمی» افزود: سازماندهی گروه های جهادی بر اساس تخصص و منطقه محور است که بیش از ۲۲ هزار نفر در سطح استان در عرصه های مختلف عمرانی، بهداشتی، پزشکی، خدماتی، کشاورزی، درمانی، صنعتی، تولیدی و سایر زمینه ها خدمات ارائه می کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای امروز مردم روستاها تامین آب برای فعالیت های کشاورزی است که در این زمینه اجرای ۱۴۰ پروژه در سال ۹۹ در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی قرار دارد و از این تعداد تاکنون ۶۰ پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده و ۳۰ پروژه نیز در دست اقدام است و عملیات اجرایی سایر طرح ها نیز به زودی شروع خواهد شد.

ابه گفته او، ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی از مسائل مهمی است که توسط بسیج سازندگی در سالجاری دنبال می شود و در این راستا با تکیه بر ۵۲۰ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در صدد ایجاد یک هزار شغل هستیم که امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

محترمی در خصوص مبارزه با بیماری منحوس کرونا، گفت: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون بسیج سازندگی با حضور میدانی به خدمت رسانی در حوزه های مختلف نقش آفرینی کرده و تا پایان این بیماری نیز در کنار مردم و سایر دستگاه های مسئول به ویژه مدافعان سلامت خواهد بود.

وی افزود: تولید و توزیع بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار ماسک بهداشتی، فعالیت ۳۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش بهداشتی و توزیع ۱۷۶ هزار بسته معیشتی از جمله اقدامات مهم بسیج سازندگی استان مرکزی است.

فرمانده سپاه ناحیه زرندیه نیز گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در چهارمین روز از این هفته شاهد بهره برداری از ۱۲ پروژه محرومیت زدایی در بخش های روستایی زرندیه بودیم.

سرهنگ پاسدار «حسین روح افزا» افزود: این طرح ها شامل ۶ باب خانه محروم، یادمان شهدای گمنام، سه طرح آبرسانی کشاورزی و ۲ پروژه تامین آب شرب می باشند.

وی گفت: یکی از پروژه های شاخص امروز بهره برداری از کانال بتنی انتقال آب کشاورزی روستای «امیرآباد» شهرستان زرندیه است که برای توسعه کشاورزی اهالی منطقه بسیار مهم است.

به گفته سرهنگ روح افزا، امسال بیش از ۵۰ پروژه محرومیت زدایی در بخش روستایی در دستور کار سپاه ناحیه زرندیه است که با همت بسیجیان و مشارکت مردم روستا و خیرین در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت زرندیه با تکیه بر صندوق های اشتغال زایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام های موثری برداشته که این صندوق ها با حضور اهالی مردم روستا و محله ها ایجاد شده و هدف از آن حل مشکلات اشتغال مناطق تحت پوشش است.

وی گفت: بیش از ۶۰ گروه جهادی در بسیج سازندگی شهرستان زرندیه به استعداد ۶۲۰ نفر سازماندهی شده اند که در بخش ها و عرصه های مختلف خدمت رسانی به مردم خدمت ارائه می دهند.

فرمانده سپاه شهرستان زرندیه اظهار کرد: طرح همگام با دامداران یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار بخش دامداری روستاها است و تاکنون پنج روستا در قالب این پروژه ها قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار امسال و لبیک به مقام معظم رهبری قرارگاه تخصصی جهش تولید در سپاه شهرستان زرندیه با تشکیل جلسات تخصصی برای ایجاد اشتغال و راه انداختن چرخه تولید در شهرستان نیز ایجاد شده که حاصل تصمیمات این قرارگاه طرح هایی چون احداث کانال آب رسانی است که بیش از ۱۵ کیلومتر از آن تاکنون انجام شده و با اقدامات موثر راندمان آب را به ۶۰ درصد افزایش داده ایم.

طرح های محرومیت زدایی سپاه پاسداران در روستاهای شهرستان زرندیه افتتاح شد

سرهنگ روح افزا گفت: اجرای خط لوله توسعه، اصلاح انتقال آب آشامیدنی در روستای علیشار، لایروبی و ریزش برداری قنات عین آباد بخش خرقان، اجرای زیرسازی و حفاری محل احداث استخر ذخیره آب کشاورزی برای مزارع کشاورزی در روستای حصار از بخش خرقان، پروژه توسعه و اصلاح خط لوله انتقال آب شرب روستای صدرآباد، اجرای خط لوله انتقال آب شرب روستای چناقچی سفلی از سرچشمه تا روستا، اجرای یک هزار و ۲۰۰ متر از کانال بتنی انتقال آب کشاورزی امیرآباد سولی دره از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.
وی همچنین کارگاه تولید ماسک شهدای مدافع سلامت با ظرفیت تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ عدد، اعطای هشت سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به زوج های جوان، اجرای زیرسازی و حفاری مسیر کانال بتنی انتقال آب کشاورزی در روستای علیشار، احداث چهار واحد مسکونی در روستای گرکباغی، احداث کانال بتنی انتقال آب کشاورزی در مزرعه ازناب رازقان، افتتاح پروژه خط لوله انتقال آب کشاورزی در مزرعه چنار روستای ازبیزان و تکمیل ساخت واحدهای مسکونی در روستای چلسبان را از دیگر اقدامات امسال قرارگاه محرومیت زدایی زرندیه عنوان کرد.

وی در خصوص مقابله با کرونا، گفت: تهیه و توزیع بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲ میلیون ریال، تولید و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و راه اندازی یک کارگاه تولید ماسک و دستکش بهداشتی از اقدامات شاخص در این زمینه است.

در هفته دفاع مقدس امسال ۲۷۰ پروژه از سوی قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان مرکزی به بهره برداری می رسد که اعتبار آنها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...