مهابادی‌ها 2 هزار جلد کتاب به امانت گرفتند


مهابادی‌ها 2 هزار جلد کتاب به امانت گرفتند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: 2 هزار جلد کتاب طی نیمه نخست امسال به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که نسبت به سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه کاهش قابل توجهی داشته است.

چیا قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتابخانه‌های عمومی از اوایل تیرماه سال جاری پس از گندزدایی و ضدعفونی کردن با حضور کتابداران بازگشایی شده و تاکنون ۱۹۵ عضو جدید به اعضای این مراکز اضافه شده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال ۱۴۰ کتاب در موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنرو سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف شهروندان به مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۱ هزار جلد کتاب در قالب ۵۰ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی در کتابخانه های فعال این شهرستان رعایت خواهد شد، گفت: به ‌منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی چیدمان فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها تغییر کرده به طوری که از تجمع افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، جلوگیری خواهد شد.

شهرستان مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است؛ این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

سرانه فضای مطالعه در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است که این میزان ۱۲ درصد استاندارد جهانی برآورد می‌شود؛ سرانه کتاب در این شهرستان نیز ۲۸ نسخه برای هر ۱۰۰ نفر است که این مقدار ۱۴ نسخه کمتر از میانگین استانی است.

هم‌اکنون ۶۷ کتابخانه عمومی و ۴۰ کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یک میلیون و ۵۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارایه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام