6 هزار و 814 بوشهری برای دریافت کارت ملی خود مراجعه نکرده‌اند


6 هزار و 814 بوشهری برای دریافت کارت ملی خود مراجعه نکرده‌اند

 بوشهر- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: صاحبان 6 هزار و 814 کارت ملی موجود در دفاتر پیشخوان خدمات دولت و اداره‌های ثبت‌احوال این استان برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند.

اسکندر پاسالار روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: افرادی که کارت هوشمند ملی آنها صادر شده‌است، نمی‌توانند با رسید و کد رهگیری، خدمات اداری دریافت کنند، بنابراین افرادی که پیامک صدور کارت را دریافت کرده‌اند هر چه زودتر برای تحویل گرفتن کارت خود اقدام کنند.

وی افزود: گاهی به دلیل اختلال شبکه ممکن است متقاضی، پیامک دریافت نکرده باشد بنابراین توصیه می‌شود شهروندانی که یک سال از ارائه درخواست آنها گذشته است با مراجعه به پورتال ثبت احوال استان بوشهر در قسمت پیگیری وضعیت کارت هوشمند ملی، با وارد کردن کد رهگیری، وضعیت صدور کارت ملی هوشمند خود را مشاهده کنند.

پاسالار اعلام کرد: از مجموع درخواست‌های ارائه شده برای صدور کارت ملی، ۶۲۸ هزارو ۸۶۹ کارت تا کنون صادر شده است و ۱۲۳ هزارو ۸۶۴ کارت در صف صدور قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در این استان ۷۷۵ هزارو ۱۲۹ نفر است که در زمان حاضر ۷۵۲ هزارو ۷۳۳ نفر، معادل ۹۷.۱۱ درصد این جمعیت برای دریافت کارت ملی درخواست داده‌اند و ۲۲ هزارو ۳۹۶ نفر نیز تاکنون هیچ اقدام یا درخواستی در این زمینه نداشته‌اند.

وی یادآوری کرد: افرادی که درخواست کارت ملی کرده اما کارت آنها هنوز صادر نشده‌است می‌توانن با کد رهگیری و رسید کارت ملی خدمات ادارای دریافت کنند.

پاسالار با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی که در تامین بدنه کارت ملی هوشمند وجود دارد روند صدور کارت‌ها با تاخیر انجام می شود، گفت: اکنون این روند کمی سرعت گرفته است و امیدواریم با برطرف شدن مشکلات صدور کارت‌ها با سرعت بیشتری صورت گیرد و عقب ماندگی سال‌های گذشته را جبران شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان