مشکل کمبود آب در جزیره هرمز تا پایان امروز برطرف می‌شود


مشکل کمبود آب در جزیره هرمز تا پایان امروز برطرف می‌شود

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره آب و فاضلاب جزیره هرمز، دلیل کم شدن فشار آب برخی مشترکان جزیره هرمز در دو روز اخیر را خرابی هایپر پمپ آب شیرین‌کن 800 مترمکعبی بیان کرد و گفت: این مشکل با نصب و راه‌اندازی هایپر پمپ جدید بر روی این آب شیرین‌کن‌ها تا پایان امروز برطرف می‌شود.

شبیر حری هرمزی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر آب مشترکان هرمز از طریق سه دستگاه آب شیرین کن در مجموع به ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز تامین می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل فرسودگی تاسیسات این آب شیرین‌کن‌ها و نبود امکان خرید دوباره قطعات به دلیل تحریم‌ها، میزان ظرفیت در مدار تولید کمتر از ظرفیت اسمی است.

وی نیاز آبی این جزیره را ۲ هزار مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد و و افزود: ۵۰۰ مترمکعب کمبود آب داریم که پیش بینی می‌شود با نصب هایپر پمپ جدید بخش عمده ای از مشکل کمبود آب مشترکان این جزیره بر طرف شود.

مدیر اداره آب و فاضلاب جزیره هرمز همچنین از احداث یک سایت آب شیرین کن جدید با ظرفیت ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز در این جزیره خبر داد و گفت: با احداث و راه اندازی این پروژه مشکل کمبود آب جزیره مرتفع می‌شود.

به گفته وی؛ این هایپر پمپ تولید داخل بوده که با پیگیری‌های مدیرعامل آبفا هرمزگان و تاکید مدیریت عالی استان بر رفع مشکل کمبود آب در این جزیره سرانجام خریداری و در حال نصب است.

نخستین پمپ فشار قوی طبقاتی سامانه‌های شیرین‌سازی آب دریا با تکیه بر دانش بومی در هرمزگان در جزیره هرمز ۲۶ خرداد امسال نصب شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

21 هزار مترمربع از اراضی ملی قشم آزاد شد