هفت هزار تن کالا در لرستان توزیع شد


هفت هزار تن کالا در لرستان توزیع شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار تن کالای اساسی تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

حجت الله بیرانوند روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزارو ۶۲۹ تن برنج و چهار هزارو ۶۷۷ تن شکر در استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: علیرغم توزیع کالاهای اساسی، در بخش توزیع نذورات ویژه ماه محرم و صفر ۶۸۹ تن شکر و ۷۵۰ تن برنج تامین شده که تا پایان ماه صفر در استان توزیع می شود.

بیرانوند با اشاره به آمار خرید گندم و کلزا عنوان کرد: ۲۸۸ هزار تن گندم و ۲ هزارو ۹۸تن کلزا در سال جاری خریداری کرده ایم و ۹۳ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خرید سویا در استان طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در خصوص کیفیت گندم های لرستان تصریح کرد: خوشبختانه گندم های تولیدی استان از لحاظ کیفیت وضعیت قابل قبولی دارند و در سال های اخیر به دلیل تلاش های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی، آمار سن زدگی گندم ها نزدیک به صفر شده است.

بیرانوند اظهار کرد: باتوجه به اینکه گندم کیفی مناسب در اختیار کارخانجات آرد قرار می گیرد و نسبت به بهسازی و نوسازی واحدهای آسیابانی استان اقدام شده، خوشبختانه شاهد ارتقاء کیفیت آرد در استان بوده ‍ایم و در کنار آن نظارت ها را در بحث استحصال آرد و بازرسی از واحدهای خبازی بیشتر کرده ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با هماهنگی و برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سالیانه گندم لرستان به چندین استان کشور ارسال می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!