گزارش تظاهرات علیه صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی


گزارش تظاهرات علیه صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی

نیروهای اسرائیلی با فلسطینیان معترض به شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری درگیر شده و تعدادی را مجروح کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، نیروهای اسرائیلی با فلسطینیان معترض به شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری درگیر شده و تعدادی را مجروح کردند.

صدها فلسطینی روز جمعه در اعتراض به شهرک سازی در روستای کفر قدوم در شهر قلقیلیه تجمع کردند. آنها همچنین از مردم امارات و بحرین خواستند که معاملات عادی سازی شده بین دولت های خود و رژیم اسرائیل را محکوم کنند.

در تاریخ 15 سپتامبر ، امارات متحده عربی و بحرین توافق نامه های عادی سازی را با همکاری ایالات متحده با اسرائیل در کاخ سفید امضا کردند - اقدامی که توسط دولت فلسطین و مردم به عنوان خیانت به آرمان آنها محکوم شد.

نظامیان اسرائیلی گلوله های فلزی با روکش لاستیک ، بمب های صوتی و گلوله های اشک آور را به سمت معترضان در کفر قدوم شلیک کردند و در نتیجه 7 فلسطینی از جمله یک روزنامه نگار زخمی شدند. دهها نفر دیگر به دلیل استنشاق گاز اشک آور دچار مشکلات تنفسی شدند.

در منطقه باب الزاویه در شهر الخلیل نیز تعدادی از فلسطینیان به دلیل گاز اشک آور شلیک شده توسط نیروهای اسرائیلی دچار مشکلات تنفسی شدند.

درگیری های مشابهی نیز بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی ها در روستای اسیرالقبلیه در نابلس رخ داد.

بیش از 700هزار یهودی در شهرک های غیرقانونی کرانه باختری زندگی می کنند. روز پنجشنبه ، بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، ساخت بیش از 5هزار واحد مسکونی در کرانه باختری تصویب کرد.

این اقدام نتانیاهو در حالی است که امارات و بحرین با ادعای تعلیق ساخت و سازها در کرانه باختری و الحاق سرزمین های فلسطینی به شهرک های یهودی نشین با این رژیم قرارداد امضا کرده بودند.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها