اولین مرکز توانمندسازی بانوان در دولت‌آباد کرمانشاه راه‌اندازی شد


اولین مرکز توانمندسازی بانوان در دولت‌آباد کرمانشاه راه‌اندازی شد

کرمانشاه- ایرنا- اولین مرکز توانمندسازی بانوان دولت‌آباد کرمانشاه با عنوان سرای محله با هدف آموزش بانوان محله و مشاوره برای راه‌اندازی، تجاری‌سازی ایده‌ها، گسترش مشاغل خانگی و فروش محصولات تولیدی آنها به بهره‌برداری رسید.

شهردار کرمانشاه روز یکشنبه در آیین افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۸۸ محله در کرمانشاه وجود دارد، گفت: در گذشته نگاه مدیران از بالا به پایین بود و تصمیم‌گیری‌ها را حکومت‌ها و دولت‌ها انجام می‌دادند اما امروز ما بنا داریم مدیریت محلات را به مردم بسپاریم تا خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند.

شهرداری با جدیت تمام در محلات محروم کار می‌کند

سعید طلوعی ادامه داد: اعضای شورای محلات را از خود مردم همان محله تعیین می‌کنیم چون نگاه آنها به مشکلات محله دقیق‌تر است و می‌توانند این مشکلات را بهتر با مدیران مطرح کنند.

وی بر ایجاد سرای محلات در مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری در محلات محروم با جدیت تمام ورود پیدا کرده است و بر این اساس مردم می‌توانند در اشتغال‌زایی هم موثر باشند و با این اقدام زنان سرپرست خانوار هم می‌توانند درآمد مستقل داشته باشند.

اولین مرکز توانمندسازی بانوان در دولت‌آباد کرمانشاه راه‌اندازی شد سعید طلوعی شهردار کرمانشاه

مرکز دولت آباد در هشت رشته به صورت رایگان به بانوان آموزش می‌دهد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه هم در این مراسم اعتبار تخصیص داده شده برای این مرکز را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این مرکز آموزش‌های رایگان در هشت رشته که منجر به ایجاد شغل خانگی شود به مراجعه‌کنندگان داده می‌شود.

مهدی عبدالمالکی افزود: در مرحله بعدی طبق هماهنگی‌های انجام شده با بانک، صندوق امید به دانش‌آموختگان تسهیلاتی را ارایه می‌دهد تا محصولات تولید شده آنها وارد بازار فروش شود.

وی افزود: چرخه کامل را با ایجاد بازارچه‌های محلی و فصلی ایجاد می‌کنیم و از این طریق یک چرخه اقتصادی را برای خانواده‌ها تعریف می‌کنیم.

عبدالمالکی از آموزش‌های کودک و مادر در این مرکز خبر داد و افزود: در مراحل بعدی سرای محلات را در « کرناچی » ، « حکمت‌آباد » و « جعفرآباد » راه‌اندازی می‌کنیم.

اولین مرکز توانمندسازی بانوان در دولت‌آباد کرمانشاه راه‌اندازی شد مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه

این طرح در دیگر مناطق محروم هم اجرا می‌شود

رییس شورای شهر کرمانشاه هم در آیین افتتاح سرای محله دولت‌آباد گفت: یکی از راه‌های توانمندسازی مردم در مناطق حاشیه‌نشین، توسعه امکانات و تجهیزات است که شهرداری و شورای شهر کارهای خوبی را شروع کردند.

طیب حیدری ادامه داد: در این مرکز آموزش‌های رایگان به بانوان داده می‌شود تا از قبل این آموزش‌ها بتوانند شغلی را برای خود ایجاد کنند و برای حمایت از آنها با بانک‌ها هم صحبت‌هایی انجام شده است تا حمایت‌های لازم را از آنها انجام دهد.

وی افزود: وظیفه ذاتی شهرداری توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است و بعد از افتتاح سرای محله دولت‌آباد در چند محله دیگر هم این طرح اجرایی می‌شود.

اولین مرکز توانمندسازی بانوان در دولت‌آباد کرمانشاه راه‌اندازی شد طیب حیدری رییس شورای شهر کرمانشاه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟