مرکز مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه گشایش یافت


مرکز مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه گشایش یافت

کرمانشاه- ایرنا- مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه که بخشی از تاریخ 13 هزار ساله این شهر و فراز و نشیب‌های آن را به تصویر کشیده است، روز یکشنبه در فرهنگسرای گل‌نرگس کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حاشیه این مرکز که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری کرمانشاه و دانشگاه رازی افتتاح شد، نمایشگاهی از تاریخ ۱۱۴ ساله مطبوعات کرمانشاه هم در معرض دید عموم قرار گرفت.

مرکز مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه گشایش یافت نمایشگاه تاریخ ۱۱۴ ساله مطبوعات کرمانشاه در فرهنگسرای گل نرگس

بافت‌های تاریخی شهر کرمانشاه را احیا می‌کنیم

شهردار کرمانشاه در آیین افتتاح این مرکز در جمع خبرنگاران گفت: کمتر شهری هویت تاریخی مانند کرمانشاه دارد و باوجود اینکه بسیاری از مستندات را نداریم اما در این زمینه سعی می‌کنیم هویت تاریخی این شهر را بیش از پیش به دنیا معرفی کنیم.

سعید طلوعی ادامه داد: برای معرفی اثرات تاریخی کرمانشاه به جهان شروع خوبی داشتیم و اگر امروز دچار شیوع کرونا نبودیم این جاذبه‌ها می‌توانست گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به این شهر بکشاند طوری که هتل‌های ما همه پر می‌شد.

وی بر احیای بافت‌های تاریخی کرمانشاه تاکید کرد و اظهارداشت: باید بافت‌های تاریخی شهر را همگون و همسان کنیم بطوریکه که نگاه ما را به زمان‌های دور ببرد.

شهردار کرمانشاه از نبود مدیریت یکپارچه شهری در کشور گلایه کرد و گفت: امروز این مسوولیت را ارگان‌های دیگر هم بر عهده دارند اما نمی‌توانند کاری انجام دهند و اگر صفر تا صد این موضوع را شهرداری انجام دهد می‌تواند به خوبی هویت تاریخی شهر کرمانشاه را بازگو کند.

مرکز مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه گشایش یافت مراسم افتتاح مرکز اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه

هویت تاریخی شهر کرمانشاه المان‌سازی می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه هم در این مراسم گفت: افتتاح این مرکز یکی از اتفاقات ویژه برای حفظ اسناد هویتی و تاریخی کرمانشاه است که در قالب تفاهم‌نامه بین شهرداری، دانشگاه رازی و انجمن تاریخ ایران امروز امضا می‌شود.

مهدی عبدالمالکی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در چهار بخش طراحی شده است، گفت: در مرحله اول ساختار جمع‌آوری اسناد تاریخی کرمانشاه طراحی و در مراحل بعد گردآوری داده‌ها، سامان‌دهی این اسناد از نگاه تخصصی و علمی و در مهمترین بخش داده‌پردازی آنها است که اثرات ماندگاری از هویت کرمانشاه را رقم می‌زند.

وی یکی دیگر از مفاد این تفاهم‌نامه را طراحی المان‌های تاریخی کرمانشاه دانست و افزود: با همکاری دانشگاه رازی چگونگی المان‌سازی هویت شهری کرمانشاه انجام می‌شود و علاوه بر این موضوعات نشست تاریخ شهر کرمانشاه در فرهنگسراها برای عموم مردم علاقهَ‌مند هم برگزار خواهد شد.

مرکز مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه گشایش یافت مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مجرمان سابقه‌دار در کرمانشاه تحت کنترل دستگاه قضایی و پلیس قرار می‌گیرند