استاندار : قزوین نیازمند توسعه زیرساخت های گردشگری است


قزوین - ایرنا- استاندار قزوین با تاکید بر حمایت از طرح‌های گردشگری با هدف...
قزوین - ایرنا- استاندار قزوین با تاکید بر حمایت از طرح‌های گردشگری با هدف توسعه اقتصادی پایدار، گفت: با توجه به پتانسیل های گردشگری این استان نیازمند توسعه زیر ساخت های گردشگری است.

به گزارش ایرنا، هدایت الله چمالی پور روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی گردشگری ، در بازدید از طرح های گردشگری در جمع خبرنگاران افزود: مقصد گردشگری شدن قزوین از جمله برنامه های مهمی که هدف توسعه اقتصادی پایدار است.
وی یادآورشد : براساس بررسی های صورت گرفته مشخص شده که قزوین محل گذر بوده و بسیاری از گردشگران، از ظرفیت های گردشگری این استان بی خبر هستند.
جمالی پور افزود : شهر قزوین مملو از ظرفیت های عظیم تاریخی و در دوره ای پایتخت ایران بوده و شخصیت های بزرگی در این استان پرورش یافته اند که زیربنای توسعه استان را ایجاد کرده اند.
استاندار قزوین گفت : اتفاقات بزرگی در حوزه شهری رخ داده و طبیعت بکر اطراف قزوین مانند الموت و آبگرم جاذبه های زیادی برای استان در حوزه گردشگری دارند که می‌تواند این استان را به عنوان مقصد گردشگری تبدیل کنند.
وی ضافه کرد : برای این امر نیاز به ظرفیت‌هایی جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان قزوین داریم و یکی از این زیرساخت های مهم، هتل ها هستند و تلاش شده است تا تقویت و توسعه مراکز گردشگری و اقامتی این استان بعنوان برنامه ای اصلی در دستور کار قرار گیرد.
جمالی پور به افتتاح هتل آپارتمان و واحدهای بوم گردی در این سفر اشاره و تصریح کرد : تقویت مراکز اقامتی مانند مراکز بوم گردی و به نوعی هتل آپارتمان ها به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم در دستور کار قرار دارد.

استاندار قزوین گفت : علیرغم اقدامات صورت گرفته ؛ فاصله زیادی با آنچه در حوزه گردشگری باید اتفاق بیفتد وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر منفی ویروس کرونا بر حوزه گردشگری افزود: تلاش می شود تا پایان دولت ظرفیت های جدیدی بر زیرساخت های گردشگری این استان افزوده شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته