بیش از 9 درصد جمعیت جیرفت سالمند است


بیش از 9 درصد جمعیت جیرفت سالمند است

جیرفت - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: 9.79 درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می دهند.

محمدرضا نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، جمعیت سالمند شهرستان جیرفت را ۲۱ هزار و ۶۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۱ نفر در شهر، ۱۲ هزار و ۸۷۶ نفر در روستا و ۲ هزار و ۲۴۳ نفر هم به صورت سیاری زندگی می کنند.

وی هفتم تا ۱۳ مهرماه را هفته گرامیداشت تکریم منزلت سالمندو ضمن تبریک این هفته شعار ملی روز جهانی سالمندان را "کرونا، فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان" اعلام کرد.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت از برگزاری ۱۰ برنامه به مناسبت هفته سالمند در این شهرستان خبر داد و دیدار مسئولان بنیاد فرزانگان با فرماندار، توزیع سبد غذایی با همکاری کمیته امداد، بازدید مسئولان اورژانس اجتماعی از موارد سالمند آزاری و ارائه مشاوره های لازم، برگزاری کمیته محیط دوستدار سالمند و ارائه رایگان خدمات درمانی به سالمندان را از برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی برگزاری مسابقات ورزشی سالمندان ‌با همکاری اداره ورزش، برگزاری مسابقه تهیه کلیپ های محتوایی با موضوع سالمندی توسط دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش به منظور فرهنگ سازی، ارائه خدمات نیم بها مراکز مشاوره بهزیستی به سالمندان، ارائه خدمات رایگان کلینیک توانبخشی بهزیستی، ارایه و نشر کلیپ های آموزشی سالمندان در فضای مجازی را از دیگر برنامه های هفته گرامی داشت تکریم منزلت سالمندان در شهرستان جیرفت است.

رضانژاد از توزیع بروشور به مناسبت هفته سالمند در این شهرستان خبر داد و محتوای این بروشورها را حفظ ایمنی سالمندان در منزل، سالمندی طبیعی، آلزایمر و فراموشی، آسیب های دوره سالمندیِ و تغذیه سالمندان عنوان کرد.

وی به برگزاری مسابقات ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان در هفته تکریم منزلت سالمندان و برگزاری مسابقات دارت، تنیس روی میز و طناب کشی برای سالمندان اشاره و تصریح کرد: سرعت رشد جمعیت سالمند در مقایسه با رشد جمعیت کل کشور و پیش بینی افزایش تعداد و سهم سالخوردگان در سال های آینده لزوم برنامه ریزی آینده نگر برای کنترل مسائل مربوط به این گروه از جمعیت را مورد تاکید قرار می دهد.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت افزود: برای دوره سالمندی به عنوان دوره ای اجتناب ناپذیر از زندگی در حوزه های بهداشت و سلامت، فعالیت های اجتماعی، مسائل معیشتی و دیگر موضوعات مرتبط با زندگی باید اقداماتی جدی انجام شود.




عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها