هوا از امروز در خراسان جنوبی سرد می‌شود


هوا از امروز در خراسان جنوبی سرد می‌شود

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند کاهش دما به تدریج از امروز (دوشنبه) در این استان آغاز می‌شود و تا پایان هفته جاری محسوس خواهد بود به طوری که در مناطق سردسیر و کوهستانی وقوع سرما و یخبندان شبانه قابل پیش‌بینی است.

فاطمه زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا در استان کشاورزان نسبت به جمع‌آوری و برداشت محصولات خود سریعا اقدام و تدابیر لازم را برای جلوگیری از سرمازدگی اتخاذ کنند.

وی از کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای دما در روزهای آتی خبر داد و گفت: در مناطق سردسیر و کوهستانی وقوع سرما و یخبندان به ویژه برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دور از انتظار نیست و تامین سوخت مورد نیاز سالن‌های پرورشی در اولویت تولیدکنندگان قرار گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: آبیاری باغات در این مدت می‌تواند از خسارت‌های احتمالی سرمازدگی جلوگیری کند همچنین کشاورزان آتش زدن لاستیک و روشن کردن بخاری‌های باغی را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه پوشش مناسب برای درختان جوان صورت گیرد اظهار داشت: تخلیه مخزن‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها هم در این مدت ضروری است.

زارعی گفت: در ادامه این روند طی امروز و فردا (سه‌شنبه) با افزایش متناوب ابر، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، احتمال بارش پراکنده در برخی نقاط استان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای مرکز استان به ۱۶ و ۳۲ درجه سلسیوس رسید افزود: در این مدت قاین با دمای ۸ و طبس با ۳۹ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم به دنبال اخطاریه‌های هواشناسی برای وقوع سرما و یخبندان شبانه از امروز در استان هشدار داد.

بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری، هشدار مدیریت بحران به فرمانداران شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، قاینات، زیرکوه، درمیان، خوسف، سرایان و فردوس اعلام شده است.

سید ابوالحسن میرجلیلی افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی دمای هوای استان به ویژه در شهرستان‌های مذکور طی روزهای سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه هفته جاری به شدت کاهش می‌یابد و در نقاط کوهپایه‌ای به صفر و زیر صفر خواهد رسید.

وی با توجه به وقوع یخبندان شبانه در این مناطق از فرمانداران خواست با اتخاذ تدابیر به موقع، اطلاع‌رسانی لازم و گسترده به روستاییان، کشاورزان، دامداران، عشایر، گلخانه‌داران و سایر بهره‌برداران انجام شود.


منتخب امروز


اختصاص 227 میلیون تومان برای مناسب سازی محیط زندگی معلولان