آغاز واکسیناسیون کرونا از امروز در خراسان جنوبی


آغاز واکسیناسیون کرونا از امروز در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تحویل 150 دز واکسن کرونا به استان خبر داد و گفت: از امروز تزریق واکسن در خراسان جنوبی با اولویت کادر درمان آغاز خواهد شد.

محمد دهقانی، شنبه شب ۲۵ بهمن به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اعلام کرد: ۱۵۰ دز واکسن کرونا را شنبه ۲۵ بهمن ماه دریافت کردیم و امروز(یکشنبه ۲۶ بهمن ماه) به صورت رسمی واکسیناسیون بر اساس تقسیم بندی که صورت گرفته تزریق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این تزریق از بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند و سه شهرستان قاین، فردوس و طبس که بخش آی سی یو دارند، آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تزریق اول بر اساس لیستی که اعلام شده به پرسنل مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی اعم از پزشکان متخصص، پرستاران و پرسنل خدماتی که در این مکان حضور دارند، است.

دهقانی ادامه داد: به افرادی که تا این لحظه به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند واکسن کرونا تزریق خواهد شد و همچنین دز بعدی ۲۱ روز بعد از دز اولیه تجویز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این سهمیه بخش آی سی یو کرونا بیمارستان ولیعصر(عج) ۳۰ واکسن و شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس هر کدام ۱۵ عدد واکسن به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: همچنین بر اساس سهمیه‌های بعدی به همان ترتیب لیست، بعد از تکمیل پرسنل آی سی یو کرونا سراغ سایر بخش‌های مرتبط با کرونا خواهیم رفت و اگر در سهمیه‌های بعدی سهمی را برای گروه‌های پر خطر در نظر بگیرند، واکسن به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی