آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند


آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند

قشم- ایرنا- آتش نشانان قشم روز دوشنبه به مناسبت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی طی آیینی با حضور امام جمعه شهرستان قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تقدیر شدند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دوشنبه در این مراسم گفت: از آتش نشانان مجاهدان گمنامی هستند که در خط مقدم خدمت به مردم، همواره آماده جانفشانی و ایثارند

حمیدرضا مومنی افزود: این جان بر کفان مایه دلگرمی مردم و حادثه دیدگان به شمار می‌روند.

وی افزود: امید است آتش نشانان بتوانند بیش از پیش با سرعت عمل بالا و آمادگی لازم، خسارات احتمالی آسیب دیدگان را به حداقل برسانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سه برنامه اصلی برای آتش‌نشانان مورد تاکید سازمان منطقه آزاد است که اولی، تجهیز هرچه بیشتر امکانات و ابزار خدمات آتش‌نشانی است.

آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند

وی دومین برنامه را سلامت جسمی نام برد و افزود: سلامت روح و جسم نیروهای آتش نشانی، آمادگی همیشگی را در پی دارد و این مهم جز با ورزش منظم اتفاق نخواهد افتاد.

مومنی آخرین برنامه سازمان منطقه آزاد را آموزش مداوم برشمرد و تصریح کرد: آموزش‌های دوره‌ای کوتاه مدت و بلند مدت به همراه آموزش‌های تکمیلی و به روز جهانی لازمه ارایه خدمات بهتر آتش‌نشانان به مردم شهرستان قشم است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا شانس استقلال برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس است؟