بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در لرستان ارائه شد


بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در لرستان ارائه شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل فنی و حرفه ای لرستان گفت: یک میلیون و 728 هزار و 867 نفر ساعت آموزش رایگان این اداره کل نیمه نخست امسال به متقاضیان ارائه شده است.

محمدرضا آذرخش روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا ۷۹ هزار و ۴۹۳ نفر ساعت آموزش در پادگان ها و ۶۳ هزار و ۵۵۶ نفر ساعت در محیط های واقعی برای سربازان وظیفه ارائه شد.

وی افزود: ۱۲۹ هزار و ۴۶۰ نفر ساعت آموزش در زندان ها، هشت هزار و ۴۳۷ نفر ساعت در مراکز درمان اجباری معتادین بهبود یافته و ۱۳ هزار و ۶۶۱ نفر ساعت در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی به منظور تسهیل در کاریابی این افراد ارائه شده است.

آذرخش گفت: همچنین آموزش های ارائه شده در سکونتگاه های غیررسمی ۵۸ هزار و ۴۱۵ نفرساعت، کارگاه های ثابت شهری فنی و حرفه ای ۸۷۵ هزار و ۸۳۷ نفر ساعت و کارگاه های روستایی ۱۸۶ هزار و ۴۲۷ نفرساعت بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین مدرسان کارگاه های سیار شهری ۶۸ هزار و ۵۹۹ نفر ساعت، صنایع و اصناف ۲ هزار و ۸۱۰ نفر ساعت و صنایع ضمن کار ۶ هزار و ۵۴۰ نفر ساعت متقاضیان را آموزش داده اند.

مدیر کل آموزش فنی حرفه ای لرستان اظهار داشت: چهار هزار و ۶۴۰ نفر ساعت در کارگاه های عشایری،۲۲۰ هزار و ۶۱۵ نفر ساعت در کارگاه مهارت آموزی محیط واقعی کار و ۱۰ هزار و ۳۷۴ نفر ساعت نیز در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه ها خدمات آموزشی را دریافت کرده اند.

اکنون ۱۶ مرکز ثابت و ۳۰۰ آموزشگاه فعال فنی و حرفه ای در لرستان وجود دارد و حدود ۱۵۰ رشته مهارتی به تناوب در شهرستان های استان آموزش داده می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی