بیش از 23 میلیارد ریال زکات در اشنویه جمع‌آوری شد


بیش از 23 میلیارد ریال زکات در اشنویه جمع‌آوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: نیمه نخست امسال 23 میلیارد و 782 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سامان چیانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار زکات از ۷۴ روستای توابع این شهرستان جمع‌آوری و در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، امور تحصیلی، احداث و تعمیر مسکن‌های روستایی و سایر نیازمندی‌های فقرا هزینه شده است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری شده در هر روستای این شهرستان برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود و مابقی نیز صرف احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی خواهد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه ادامه داد: این مقدار زکات به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده و هم‌اکنون ۷۵ عامل و ۲ روحانی در جمع‌آوری زکات در روستاها و شهرهای این شهرستان فعال هستند.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۷۹۶ خانوار با جمعیت بیش از ۶ هزار و ۴۶۱ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاکی آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت وجود دارد که موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403