فعالیت 16 کارگروه قرآن و عترت معاونت پرورشی خوزستان در برنامه شاد


فعالیت 16 کارگروه قرآن و عترت معاونت پرورشی خوزستان در برنامه شاد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تشکیل گروه‌های مجازی کارشناسان قرآن، عترت و نماز در مناطق و نواحی با رهبری اداره قرآن، عترت و نماز گفت: با سیاست گذاری و هدایت این گروه‌ها تولید محتوا و پیگیری برنامه‌های معاونت پرورشی در 16 کارگروه در حال انجام است.

فعالیت 16 کارگروه قرآن و عترت معاونت پرورشی خوزستان در برنامه شادمهدی رفیعی دهکردی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های این معاونت در شرایط کنونی عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: گرچه عموماً برنامه‌های تربیتی و آموزشی باید حضوری دنبال شود، قضیه کرونا شرایط جدیدی را پیش روی ما قرار داد و مدارس را از حالت حضوری خارج کرد و ما ناگزیر به برنامه‌ریزی در فضای مجازی شدیم.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش اقدام خوبی کرد، هر چند کار به لحاظ نو بودن خالی از اشکال نیست، ولی برای اولین در کشور، برنامه مخصوص آموزش و پرورش ایران شکل گرفت. باید از این ظرفیت استفاده می‌کردیم. در گام اول گروه‌های کارشناسی برای سطوح کارشناسی مختلف از جمله کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق و نواحی تشکیل شد. تمام گروه‌های مجازی شکل گرفت و با رهبری اداره قرآن، عترت و نماز کار خود را شروع کردند.

رفیعی ادامه داد: گروه‌های کارشناسی در شبکه شاد نقش راهبری، سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت را بر عهده دارند. خوشبختانه این گروه‌ها در مناطق و نواحی تشکیل شد. همچنین کارگروه معاونان پرورشی در جهت همسویی در شاد تشکیل شد. اولین قدم تولید محتوای الکترونیک بود. محتواهای خوبی توسط اداره‌کل قرآن، عترت و نماز کشور و علاوه بر آن، در استان‌ها با مشارکت خود مناطق تولید شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: این محتواها به صورت روزانه در شبکه شاد بارگذاری می‌شود. این محتواها در بخش قرآن، عترت، امام‌شناسی، نماز و مرجعیت در حال تولید است. خود مناطق هم به تولید محتوا ترغیب شده‌اند و این تولیدات ارزیابی می‌شود.

وی گفت: اگر به شبکه شاد مراجعه کنید در بخش قرآن، عترت و نماز به اندازه‌ای که نیاز است کارهای الکترونیک در حال انجام است. مربیان پرورشی در مناطق عضو این کانال هستند با هدایت معاونان مناطق و مدیران مدارس از این تولیدات بهر‌ه‌برداری می‌کنند و به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند. گرچه کیفیت کار مانند گذشته که مدارس باز بود، نیست؛ اما الحمدالله همکاران ما اجازه ندادند کار تعطیل شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای جدیدی که همکاران ما در اداره قرآن، عترت و نماز انجام دادند این است که 16 گروه کاری تشکیل دادند؛ از جمله این کارگروه‌ها مسابقات قرآن، عترت و نماز، کارگروه دارالقرآن‌ها، کارگروه نهضت ملی حفظ قرن با نام «طرح نور»، محفل انس با قرآن، گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی، جلسات گفتمان‌های دینی، طرح «مصباح‌الهدی»، آموزش عملی نماز، جشن عبادت، تقلید و مرجعیت، طرح پیوند مدرسه و مسجداست. در بخش فرهنگیان نیز مسابقات قرآن، عترت و نماز تعطیل نشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: این گروه‌ها در فضای مجازی جمع‌آوری آثار، جمع‌بندی و طبقه‌بندی آنها، ارسال به اداره‌کل و بررسی مجدد را انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار مانند سابق که مدارس حضوری دایر بود رضایت‌بخش نیست؛ اما کار تعطیل نشده است و برنامه‌ها را با قدرت در فضای مجازی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟