چهار هزار و 800 تن برنج در پارس‌آباد تولید می‌شود


چهار هزار و 800 تن برنج در پارس‌آباد تولید می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار پارس‌آباد مغان از تولید چهار هزار و 800 تن برنج در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز پنجشنبه در بازدید از مجموعه برنج‌کوبی و تولید بذر صولت گفت: امسال یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان در سواحل رود ارس در شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز به کشت محصول برنج اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود که چهار هزار و ۸۰۰ تن شلتوک و ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج خالص و سفید از این اراضی برداشت شود.

وی با بیان اینکه عطر و طعم برنج تولیدی مغان زبانزد خاص و عام است، افزود: کیفیت تمامی محصولات کشاورزی تولید شده در منطقه بسیار عالی و کم‌نظیر است.

وی اظهارداشت: کشاورزان و متولیان باید با بسته‌بندی مناسب تلاش کنند محصولات کشاورزی تولیدی منطقه را برندسازی کنند چرا که مغان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور بوده و شناخته شده است.

وی با اشاره به استقرار مدرن‌ترین و بروزترین تکنولوژی شالی‌کوبی برنج در مجموعه برنج‌کوبی و تولید بذر صولت بیان کرد: با بهره‌برداری از این مجموعه ضایعات برنج در پارس‌آباد کاهش یافته و درآمد و منافع کشاورزان افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، برنج در پارس‌آباد در ۲ نوبت اول و دوم و بیشتر در اراضی ساحلی رودخانه مرزی ارس موسوم به شامات کشت شده و آب مورد نیاز شالیزارهای برنج شهرستان نیز به شکل مستقیم از رود ارس و یا از پایاب مزارع در حال آبیاری منطقه تامین می‌شود.

در پارس آباد برنج هاشمی و طارم کشت می شود و برنج منطقه مغان جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور به شمار رفته و مشتریان زیادی دارد.

برداشت برنج در پارس آباد هر سال از اواسط شهریورماه شروع و تا اواسط مهرماه ادامه می یابد.

بخش زیادی از برنج برداشت شده در شهرستان پارس‌آباد به مصرف خود مردم این منطقه می‌رسد و بخش دیگری از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

شهرستان مرزی پارس‌آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس آباد مغان در ۲۲۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع شده است.

در این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامی استان اردبیل و کشور، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود.

۴۷ درصد جمعیت عشایری استان اردبیل نیز در محدوده شهرستان پارس آباد زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها