محورهای خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر


محورهای خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌ های این هفته نماز بر ضرورت خدمات رسانی صنایع مستقر در این استان به میزبانان و اهتمام وزارت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود، انجام زیارت اربعین درخانه‌ها و افزاریش فرزند آوری تاکید کردند.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: خدمات عام‌المنفعه صنایع مستقر در استان بوشهر به میزبانان خود بویژه این شهرستان قابل قبول و پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر افزود: مدتها است خدمات صنعت نفت به این منطقه کاهش یافته و مردم از این موضوع گلایه مند هستند.

وی بیان کرد: وزارت نفت بایستی به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال مناطق پیرامونی اهتمام جدی داشته باشد.

محمودی در باره اربعین اضافه کرد: اربعین آزمون ولایت مداری برای شیعه و فرصتی برای تجدید بیعت و میثاق با امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: اکنون که راه به روی عاشقان امام حسین (ع) به لیل شیوع کرونا بسته شده زیارت اربعین در خانه‌ها و یا در اماکن دینی با رعایت فاصله اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

محمودی عنوان کرد: مساله فرزند آوری به عنوان یک امر مهم و اساسی و مطالبه جدی رهبرمعظم انقلاب است که باید جدی گرفته شود و از آن غفلت نشود.

دیر

امام جمعه دیر گفت: مراسم اربعین حسینی از راه دور برگزار شود

حجت الاسلام سید علی حسینی در جمع نمازگزاران دیر افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیاده‌روی اریعین حسینی برگزار نمی‌شود و این مراسم بصورت زیارت از راه دور برگزار شود.
وی اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی نمایش اقتدار حسینی و تشیع و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.
امام جمعه دیر بیان‌کرد: امسال تابع برنامه ستاد مبارزه با کرونا هستیم و مردم عزادار و ولایی شهرستان با تبعیت از رهبری ولایت مداری خود را نشان دهند.
وی اضافه کرد: مراسم اربعین حسینی در شهر دیر کنار مزار شهدای گمنام با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.پ

بردخون

امام جمعه شهر بردخون شهرستان دیر گفت: مسئولان باید از اشرافیگری و تجمل گرایی دوری کنند که از مردم جدا نشوند.
حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه بردخون افزود: مسؤولان اگر می‌خواهند مردم را همراه کنند، باید خود را خادم آنان بدانند.

رکنی حسینی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا برای براندازی نظام اسلامی گفت: تورم و گرانی، فقر و محرومیت ثمره این تحریم‌های ظالمانه است و مردم می‌ دانند همه مشکلات و سختی‌ها نتیجه اقدامات آمریکا است که مسئولان باید بیشتر نگران وضع مردم باشند.
وی تصریح کرد: ارزش پول ملی کاهش یافته و دولتمردان باید فکری کنند و به مبارزه با جنگ اقتصادی بپردازند و به فکر اقشار آسیب پذیر جامعه باشند زیرا فقر و محرومیت موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403 / التهاب طلا با لیدری طلای جهانی تخلیه شد