معاون وزارت کشور 2 پروژه عمرانی را در شاهدیه یزد افتتاح کرد


معاون وزارت کشور 2 پروژه عمرانی را در شاهدیه یزد افتتاح کرد

یزد -ایرنا- مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزارت کشور روز جمعه در سفر به یزد پروژه بوستان های خانواده و ولایت شاهدیه یزد را افتتاح کرد و عملیات اجرایی محور تفریحی گردشگری این شهر با حضور وی آغاز شد.

بوستان ولایت در زمینی به مساحت بیش از هشت هزار مترمربع و بوستان خانواده هم با ۹ هزار مترمربع وسعت و با مجموع ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار داخلی شهرداری شاهدیه ساخته شد.

همچنین محور تفریحی گردشگری شهر شاهدیه با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان در کنار باغ های این شهر ایجاد می‌شود که شامل مسیرهای پیاده روی و دوچرخه‌سواری به طول یک کیلومتر است.

به گزارش ایرنا، شهردار شاهدیه در آیین بهره برداری از این ۲ پروژه و شروع عملیات اجرایی محور تفریحی و گردشگری یادشده با اشاره به اهمیت طرح های عمران شهری گفت: سال ۹۸ به ازای هر نفر یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان هزینه شد که ۶۰ درصد آن عمرانی و کمتر از ۳۵ درصد آن جاری بود.

سیدعلی میرنژاد افزود: هم اکنون ۴۰۰ واحد تولیدی در شهر شاهدیه که بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، فعال است و با توجه به قانون مالیات بر ارزش افزوده، بخش زیادی از عوارض و مالیات این واحدها در دیگر سایر مناطق استان هزینه می شود که این موضوع به دور از عدالت است.

وی ادامه داد: بودجه امسال شهرداری شاهدیه ۲۵ میلیارد تومان تصویب شد که کمتر از ۲۰ درصد آن از محل عوارض ارزش افزوده و بقیه باید از سوی شهرداری و با کمک های مردمی تامین شود.

شاهدیه یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان یزد است که از سه بخش ابرندآباد، گردفرامرز و نصرت آباد تشکیل شده‌ است.

همچنین با حضور معاون عمرانی وزارت کشور اولین پروژه ارتباط بین شهری دوچرخه کشور در یزد افتتاح شد که فاز اول آن در شهر تفت و فاز دوم به طول هفت کیلومتر در شهر یزد به بهره برداری رسید و این مسیر در مرکز استان در ۲ باند با عرض سه متر و هزینه ۲۱ میلیارد ریال اجرا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر