458 کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط برق امسال در گیلان احداث شد


458 کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط برق امسال در گیلان احداث شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: در نیمه نخست امسال 458 کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط (20 کیلوولت) و شبکه فشار ضعیف برای مشترکین جدید برق در گیلان احداث شد.

محمداسماعیل هنرمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود شیوع کرونا در کشور و نیز گیلان خدمت رسانی به مردم متوقف نشده و در این راستا با تلاش شبانه روزی و همت کارکنان این شرکت این خطوط احداث شد و مشکل ضعف برق تعدادی از مشترکین قبلی مناطق شهری و روستایی با توجه به رشد جمعیت و رشد مصرف برق هم مرتفع گردید.

وی افزود: در این مدت بازسازی شبکه های فرسوده برق با سرعت بیشتری در حال انجام است و حدود ۱۲۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی فرسوده و معیوب برکنار و شبکه های جدید با کابل خودنگهدار در مناطق شهری و روستایی جایگزین آنها شد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال چهار هزار و ۸۴۸ اصله پایه های فشار ضعیف و متوسط بتونی (تیرهای برق) در استان نصب و ۶۲۲ پایه چوبی و فرسوده فشار ضعیف و متوسط برداشته شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان بیان کرد: در این مدت ۴۰۳ دستگاه ترانسفورماتور(زمینی و هوایی) با ظرفیت ۴۸ هزار و ۱۲۵ کیلو ولت آمپر در شبکه توزیع برق این استان نصب و افزایش قدرت داده شد، ضمن آنکه ۲۲ هزار و ۵۵۷ مشترک جدید به مجموعه مشترکین شرکت توززیع برق گیلان افزوده شد.

هنرمند خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تنها منبع درآمد شرکت توزیع برق گیلان جهت انجام تعمیرات و احداث شبکه های جدید، دریافت بهای برق مصرفی از مشترکین می باشد از اینرو انتظار است تا مشترکین با پرداخت صحیح و به موقع بهای برق مصرفی یاری رسان مجموعه شرکت توزیع برق استان گیلان در تامین برق پایدار و مطمئن باشند.

وی تصریح کرد : اپلیکیشن سامانه ارتباط مردمی (سام) برای ارتباط مستقیم مشترکین و شرکت توزیع برق طراحی و منتشر شده که این اپلیکیشن به صورت آنلاین و بدون نیاز به تماس، مشکلات مردمی در حوزه برق را ثبت و پیگیری می کند و مشترکین می توانند با ثبت آدرس محل کار یا سکونت خود از دیگر خدمات آن مانند خاموشی های روز جاری و آینده باخبر شوند و این اپلیکیشن از طریق سایت شرکت توزیع برق گیلان به آدرس www.gilanpdc.ir قابل دانلود می باشد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۹۰ هزار مشترک برق دارد و هم اینک دو هزار و ۵۵۸ روستای گیلان دارای برق هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا