پارس‌آباد مغان رکوردار کشت بادام زمینی شد


پارس‌آباد مغان رکوردار کشت بادام زمینی شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار پارس‌آباد مغان با اشاره پیش‌بینی برداشت بیش از 25 هزار تن بادام زمینی از مزارع این شهرستان گفت: با کشت 6 هزار و 300 هکتار بادام‌زمینی رکورددار کشت بادام در کشور هستیم.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز شنبه در بازدید از فرایند برداشت بادام زمینی پارس‌آباد بر لزوم سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی در برای ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی کشاورزی تاکید کرد.

او به اجرای بخش عمده‌ای از برداشت بادام زمینی به صورت مکانیزه در شهرستان به عنوان الگوی کشوری اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰ دستگاه مکانیزه با تکنولوژی بالا در برداشت بادام بکار گرفته می‌شود.

وی اظهارداشت: بادام زمینی تولید شده در این شهرستان از کیفیت بسیار بالایی برای مصرف آجیلی و همچنین روغن بالا برای تولید کره گیاهی و کره بادام زمینی برخوردار است.

فرماندار پارس‌آباد با دعوت از سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته‌بندی برای ورود به این حوزه از ارزش افزوده بسیار بالای این صنعت برای سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: برند مغان آوازه‌ای جهانی داشته و در ورود به بازارها حتما جایگاه خود را به شایستگی باز خواهد کرد.

پارس‌آباد مغان از قطب‌های مهم تولید برخی محصولات راهبردی در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ‌های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور است که در پارس‌آباد مغان قرار دارد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403