قرارگیری بیمارستان فرهیختگان در مدار انجام پیوند کلیه


قرارگیری بیمارستان فرهیختگان در مدار انجام پیوند کلیه

شادنوش گفت: برای دومین بار پیوند کلیه توسط متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد در بیمارستان فرهیختگان صورت گرفت.

قرارگیری بیمارستان فرهیختگان در مدار انجام پیوند کلیهبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: در حوزه پیوند اعضا روز به روز رشد قابل توجهی داریم.

او ادامه داد: طراحی، ساخت و تجهیز بخش پیوند کلیه با توجه به حساسیت در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای مراقبت از بیماران دهنده و گیرنده از اهمیت زیادی برخوردار است.

شادنوش افزود: بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان اولین بخش پیوند دانشگاه آزاد در کشور است که طبق جدیدترین استاندارد‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طراحی و تجهیز شده و مجوز بهره برداری آن توسط وزات بهداشت در تابستان ۱۳۹۹ صادر شده است. این بخش از مهر ماه ۱۳۹۹ به صورت رسمی آغاز به پذیرش و بستری بیماران کاندیدای پیوند کلیه کرده است.

او گفت: اولین پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان در صبح روز جمعه مورخ چهارم مهر توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با موفقیت صورت گرفت و دومین مورد نیز روز گذشته، یازدهم مهر از مادری به فرزند خود که دچار نارسایی کلیه بود انجام شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: پیوند عضو، جراحی حساس با تکنولوژی بالا بوده که نیازمند دانش فوق تخصصی است و در سراسر کشور انجام می‌شود.

او ادامه داد: اهدای کلیه از فرد زنده متمرکز در مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت شده است. برای هر مورد اهدای کلیه از فرد زنده این دفتر باید مجوز مربوطه را صادر کند تا جلوی شیادی‌ها و کلاهبرداری‌های احتمالی گرفته شود؛ بنابراین دیگر اهدای کلیه خارج از این فرآیند نداریم.

شادنوش با اشاره به رایگان بودن هزینه‌های پیوند اعضا و همچنین دارو‌های این افراد، افزود: یکی از ویژگی ممتاز کشورمان در اهدای عضو، رایگان بودن هزینه‌های این قبیل اعمال جراحی است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ضمن تشکر از تلاش‌های و حمایت‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بنیاد بیماری‌های خاص و معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد و همکاران بیمارستان فرهیختگان، گفت: امیدواریم با ورود دانشگاه آزاد به این مدار، شاهد تحولات بزرگی در زمینه این نوع پیوند در این دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان