درخت گیلاس در شهرستان کوثر به شکوفه نشست


درخت گیلاس در شهرستان کوثر به شکوفه نشست

اردبیل _ ایرنا _ در پدیده‌ای نادر همزمان با آغاز برداشت محصول کشاورزی به از باغ‌های شهر گیوی مرکز شهرستان کوثر ، یک اصله درخت گیلاس در کنار درختان باغ به این شهر به شکوفه و بار نشست.

به گزارش ایرنا ، تقارن و همزمانی شکوفه‌زنی ،گل‌دهی و ببار نشستن درخت گیلاس با برداشت محصول میوه به از باغ‌های زیرکشت این محصول در فصل پاییز موجب شگفتی اهالی شده است.

به گفته کارشناسان جهاد کشاورزی استان اردبیل ، مهم‌ترین دلیل گل‌دهی این درخت گیلاس در شروع فصل پاییز تغییرات اقلیمی و آب و هوایی منطقه بوده و مشاهده چنین پدیده‌هایی دور از انتظار نیست.

کار ناسان امور باغبانی جهاد کشاورزی استان معتقدند شرایط آب و هوایی در زمان گل‌دهی این درخت در بهار امسال شرایط مناسبی برای گل‌دهی نبوده و با توجه به اینکه تابستان امسال تابستان خنکی بود گل‌دهی درخت در این موقع از سال می‌تواند به علت تحریک قوای گل‌انگیزی درخت به دلیل

وجود شرایط آب و هوایی مناسب و گرم پاییز امسال بوده وهمچنین تغذیه مناسب درخت گیلاس نیز می‌تواند از دلایل گل‌دهی درخت میوه در این موقع از سال باشد.

در عین حال کارشناسان بر این عقیده هستند که شاخه‌های ببار نشسته پاییزی این درخت گیلاس با ولین سرما از بین رفته و این شاخه‌ها بهار سال آینده گل نخواهد داد.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی