61 تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی معدوم شد


61 تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی معدوم شد

مشهد- ایرنا- بیش از 61 تن فراورده خام دامی غیر بهداشتی شامل گوشت سفید، قرمز و سایر محصولات دامی در نیمه نخست امسال شناسایی و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی روز دوشنبه همزمان با روز ملی دامپزشکی با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی این میزان فرآورده خام دامی حاصل ۶۵ هزار بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز تولید و عرضه فراورده خام دامی و کشتارگاهها در این استان بوده است.
دکتر احمد شریعتی افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا بازرسی و نظارتهای دامپزشکی خراسان رضوی از مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی شدت یافته است.
وی اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در تولید و عرضه فراورده های خام دامی و تاریخ تولید و انقضای آن در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۰۰ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شده و ۵۰ مرکز تولید و عرضه مهر و موم شده است.
شریعتی افزود: در حوزه مبارزه با بیماریهای دامی طی سال جاری دو میلیون راس دام سبک و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین در برابر تب برفکی واکسینه شده اند.
شریعتی افزود: با اقدامات انجام شده طی این مدت نظیر نظارتها، واکسیناسیون و سمپاشی بیماریهای مشترک بین انسان و دام و همچنین بیماریهای دام و طیوررشد نکرده است.
وی ادامه داد: سهم این استان از مجموع تولید انواع فراورده‌های خام دام و طیور در ایران بین هشت تا ۱۰ درصد است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.
شریعتی افزود: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخمگذار در خراسان رضوی فعالیت دارند.
وی جمعیت دام سبک و سنگین شامل گوسفند، بز، گاو و شتر در خراسان رضوی را هفت میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام عنوان کرد.
۱۴ مهر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران "روز ملی دامپزشکی" نامیده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان