اخبار کوتاه استان بوشهر


اخبار کوتاه استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روز دوشنبه اخباری تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

نمایشگاه نقاشی سبک بالان در خورموج گشایش یافت

امام جمعه خورموج در آیین گشایش این نمایشگاه در نگارخانه فرهنگسرای شهید شهریاری اظهار داشت: در شرایط امروز که دشمن به صورت همه جانبه اقدام به زیر سوال بردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی کرده‌است و می‌خواهد با تهاجم فرهنگی نسل امروز را با خاطرات و اتفاقات جنگ تحمیلی بیگانه سازد، استفاده از هر روشی برای زنده نگه داشتن حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس ضرروی است.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: شهدا ناظر بر اعمال و رفتارهای ما هستند و انتظار می‌رود که به منظور گرامی داشت یاد و خاطره و ادامه دادن راه آنها هر کسی با هر هنر و توانی که دارد در این راه گام بردارد.

این نمایشگاه ۱۷ تابلوی نقاشی از آثار سیده زینب باقری هنرمند خورموجی از امروز تا پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ درتماشای علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی مجوز نشر گرفت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: فرهنگ واژگان گویش دشتی تالیف سید کوچک هاشمی زاده توسط انتشارات نگاه آشنا مجوز انتشار دریافت کرد.

حمید زارعی افزود: این کتاب در ۴ جلد و ۲۷۹۲ صفحه توسط انتشارات نگاه آشنا پس از اخذ مجوز در مرحله چاپ قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مراحل حروف چینی کتاب از سال ۱۳۹۵ به وسیله ناهید جمشید نیا آغاز شد و چندین بار توسط استاد هاشمی زاده نیز اصلاح شد و مراحل صفحه آرایی نیز از اسفند ماه گذشته آغاز گردید.

زارعی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته قرار است این کتاب در روز خورموج که اول دی ماه برگزار می‌ شود، رونمایی خواهد شد.

۲۰۰ کارگاه آموزشی در هفته کودک در بوشهر برگزار می‌شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: این برنامه‌ها با هدف برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز ، به رسمیت شناختن کودکان و بهره گیری از آموزه های دینی با توجه به همزمانی هفته کودک با اربعین حسینی در این استان برگزار می‌شود.

سمیه رسولی با بیان اینکه شعار هفته کودک امسال «آینده را باید ساخت» است ادامه داد: مراکز کانون پرورش فکری در سراسر استان بوشهر با اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری و ادبی در قالب اجرای مجازی و غیر حضوری از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه این هفته را پاس می‌دارند.

رسولی افزود: همچنین ۴ برنامه ویژه با عنوان‌های نوازش نیاز، رونمایی از کتاب چشم خیس دریا و کارگاه‌های مجازی برخط با محوریت مربی برای کودک و کودک برای کودک برگزار می‌شود.

سپاه وظیفه مهمی در تربیت و تعلیم بسیجیان دارد

مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: اقدام های بسیار خوبی برای تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان بسیج در دست اجرا است که طرح صالحین و استفاده از ظرفیت عظیم آن در بعد معنوی و نیروی انسانی یکی از محورهای مهم و زمینه بسیار خوبی برای تحقق این اهداف است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عباسیان در آیین تکریم و معارفه مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج گناوه افزود: تعالی معنوی توام با رشد ایمان آگاهانه و بصیرت، تعلیم و تربیت مدیران و مربیان شایسته و کارآمد در عرصه های مختلف تربیتی، فرهنگی، تقویت باورهای دینی، توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان قشرهای بسیج از عمده اهداف طرح صالحین است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اظهار کرد: دشمن در دفاع مقدس با ابزار نظامی و جنگ سخت تلاش کرد تا جلوی رشد و توسعه نظام و انقلاب اسلامی را سد کند اما موفق نشد و امروز نیز که از مرحله جنگ سخت و به مرحله نبرد فرهنگی و جنگ نرم رسیده ایم بازهم دشمنان با وحدت و همدلی آحاد جامعه شکست خواهند خورد.
در این آیین حجت الاسلام باقر داورنیا به عنوان مسئول جدید تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالحسبن (ع) گناوه معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام حسین تقیان مسئول سابق تقدیر بعمل آمد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

یادواره شهید احراز هویت شده گناوه برگزار شد