پروژه گردشگری اندبیل خلخال فعال شد


پروژه گردشگری اندبیل خلخال فعال شد

اردبیل_ایرنا_ عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال پس از توقفی کوتاه مدت و رفع مشکل توسط دستگاه قضایی از سر گرفته شد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه گردشگری اندبیل خلخال به ایرنا گفت: عملیات اجرایی این طرح از اوایل پاییز امسال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شده بود که بدلیل طرح شکایتی از سوی اداره منابع طیبیعی و آبخیزداری در دادسرای خلخال ادامه کار متوقف شده بود.

ناصر عتباتی اظهار کرد: پس از بازدید میدانی از محل اجرای طرح و با توجه به اینکه کلیات طرح در گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پروژه تایید شده است بنابراین قرار شد تا موضوع به صورت کارشناسی در جلسه کمیته حمایت قضایی بررسی و تصمیم لازم برای فراهم ساختن زمینه تسهیل در روند اجرایی این طرح اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار طرح اقدام به استقرار ماشین آلات سنگین راه‌سازی برای ساخت پیست اسکی اندبیل کرده و توقف کار در این شرایط مجری طرح را با ضرر و زیان مواجه خواهد کرد ترتیبی اتخاذ شد تا زمان تشکیل جلسه عملیات اجرایی پروژه ادامه پیدا کند.

عتباتی گفت: مشکلات عدیده‌ای از جمله وجود معارض شخصی، اختلاف منابع طبیعی بر سر اراضی منظور شده برای پیست اسکی، ادعای سرمایه‌گذار قبلی مبنی بر مالکیت بناهای احداث شده در این محل بر سرراه پروژه قرار دارد که تلاش می‌شود این موانع سرمایه‌گذاری از سرراه این طرح بزرگ برداشته شود .

وی حمایت از سرمایه گذاران را بخشی از اهداف دستگاه قضایی استان اردبیل در ایجاد زمینه اشتغال و رونق اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت:برای رفع اختلاف بین سرمایه‌گذار مجری طرح و منابع طبیعی و ایجاد زمینه برای راه اندازی تجهیزات در نظر گرفته شده در پیست اسکی اندبیل از جمله تله‌اسکی، تله سیژ وسایر امکانات رفاهی و تفریحی تلاش می‌شود. .

فرزاد کیسان معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل نیز با بیان اینکه قبل از آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری تفرجگاه اندبیل خلخال کلیات این طرح به تصویب کار گروه گردشگری استان رسیده و استعلامات اداری از دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اخذ شده، گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در سه فاز شامل احداث پیست اسکی روی برف و چمن، راه اندازی تله اسکی، تله سیژ، رستوران ،هتل وسایر امکانات رفاهی گردشگری ایجاد می‌شود.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت