اخبار کوتاه استان بوشهر


اخبار کوتاه استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روزسه شنبه اخباری تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

خدمات رسانی در روستاهای بخش مرکزی گناوه متوقف نشده است

بخشدار مرکزی گناوه گفت: خدمات رسانی و اجرای طرح‌های عمرانی در بخش مرکزی این شهرستان به رغم مشکلات اقتصادی و مالی تحریم‌های ظالمانه با حمایت‌های دولت و تلاش و همت دهیاران و شوراها هیچگاه متوقف نشده است.

به گزارش ایرنا، خدیجه دشتی روز سه شنبه در جمع تعدادی از دهیاران و شوراها و خبرنگاران این شهرستان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همت و تلاش دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه و زیرساخت های روستایی این شهرستان ، گام های بلندی ازجمله در زمینه عمران، معیشت، رفاه، کارآفرینی و اشتغال برداشته شده است.

بخشدارمرکزی گناوه گفت: امیدواریم باتوجه به ظرفیت های ارزشمندی که در روستاها وجود دارد بتوانیم با مشارکت مردم شاهد ارتقای شاخص‌های هرچه بیشتر توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر این مناطق باشیم.

رئیس شورای اسلامی روستای شول گفت: از سال ۹۲ تاکنون اقدام‌های خوبی در این روستا صورت گرفته است که احداث ۵۰ واحد مسکونی توسط کمیته امداد، چمن مصنوعی ، ساختمان دهیاری، بهداشت ، اورژانس، بوستان امید ، خیابان کشی و آسفالت خیابان، پیاده روسازی، اختصاص یک دستگاه ماشین حمل زباله، ، گازکشی ، برطرف شدن مشکلات قطعی برق با تعویض ۲۰۰ پایه و نصب ۴ ترانس، نصب ۲ برج نوری و تقویت اینترنت بخشی از آنان است.

سجاد ملک زاده افزود: احداث اقامتگاه در جنگل ۲۵۰ هکتاری ، تعریض جاده ورودی که باید توسط اداره راهدای انجام شود، ایجاد خیابان ورودی و بلوار آن و احداث جایگاه اقامتی در جنگل ۲۵۰ هکتاری این روستا از برنامه های اولویت دار امسال است.

دهیار روستای بهمنیاری گفت: در سال جاری حدود ۹۰۰ میلیون ریال به دهیاری اختصاص یافته است که صرف کارهای عمرانی و خدماتی می‌شود.

فرزاد بهمنیاری افزود: گازکشی به تمام منازل، احداث ۱۷ واحدمسکونی از طرف بنیاد مسکن توسط سپاه ، تخریب و احداث جدید خانه بهداشت با پیگیری نماینده حوزه انتخابیه در مجلس، پیاده روسازی، نصب سطل زباله در کوچه ها و معابر، زیباسازی و دیواره نگاری سطح روستا، نصب ۳ برج نوری با همکاری خیرین و آسفالت بخشی از فعالیت های صورت گرفته در این روستا است.

دهیار روستای اسلام آباد گفت: در چندسال اخیر خدمات خوبی به مردم این روستا در عرصه های بهداشتی، فرهنگی و عمرانی توسط دهیاری ارایه شده است.

منوچهر دوستان افزود: ضدعفونی و گندزدایی معابر روستا در برابر کرونا و مساعدت به دانشگاه علوم پزشکی، نصب سبدهای پسماند خانگی، سنگ فرش و پیاده رو ، تعویض پایه‌های برق ، خاکریزی و خاک‌برداری کوچه و معابر بخشی از عملکرد دهیاری این روستا است.

رئیس شورای اسلامی روستای مال خلیفه گفت: فعالیت های خوبی در حوزه عمرانی و رفاهی در سطح این روستا صورت گرفته است.

علیپور افزود: آسفالت، زیرسازی و پیاده روسازی معابر و خیابان ساحلی از اقدامات انجام شده در این روستا است.
وی اظهارداشت: یک دستگاه خودرو دفن زباله برای این روستای ساحلی پاسخگو نیست و باید یک دستگاه دیگر افزوده شود.

وی گفت: دهیاری با همکاری پایگاه مقاومت بسیج روستا و مردم در زمینه مقابله با کرونا پیشقدم و برنامه‌های مختلفی اجرا کرده است.

تقدیر از کودکان برتر کتابخوان دشتی

آیین تقدیر از کودکان برتر کتابخوان دشتی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برندگان مسابقه های مجازی « کتاب خوانی » و « سبوی دوست » در نگارخانه فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتاب خوانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی از کودکان برتر شهرستان دشتی کتاب که در پویش ملی با کتاب در خانه شرکت کرده بودند تقدیرکرد.

حمید زارعی افزود: وزارت ارشاد اسلامی امیرعباس دشتی، امیرمهدی استادی، ابوالفضل زارعی، آناهیتا فقیه احمدانی، امیرحسین جمالی زاده، مهرسا راستیان، محمدامین مظفرنژاد، امیرعلی پولادی، شکیبا و پرهام زارعی، آریا فقیه احمدانی و سینا اسماعیلی کودکان برترکتابخوانی در دشتی تجلیل نموده است.

کشف ۳۶میلیارد ریال کالای قاچاق در عسلویه

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با توقیف یک دستگاه خودرو سمند ۳۶ میلیارد ریال موبایل و لوازم جانبی قاچاق در شهرستان عسلویه کشف شد.

به گزارش ایرنا، سردار خلیل واعظی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مأموران ایستگاه پلیس آگاهی شهرستان عسلویه حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور خروجی آن شهرستان به یک دستگاه خودرو سمند به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی از وسیله نقلیه توقیف شده یک هزار و ۲۰۸ دستگاه انواع گوشی موبایل، ۲ هزار قطعه لوازم جانبی موبایل و یک هزار و ۲۰۰ ثوپ پوشاک فاقد مدارک گمرکی که در حال انتقال به دیگر نقاط کشور بود را کشف کردند.

اعلام آمادگی فرمانداری برای اجرای طرح 2200هکتاری شیلات در دیر

فرماندار دیر گفت: برای اجرای طرح ۲۲۰۰ هکتاری شیلات در این بندر آمادگی داریم و از تمام دستگاه های مرتبط می خواهیم با دید اقتصادی و آینده نگر به این طرح نگاه کنند.

کریم علی حسنی روز سه شنبه در نشست با مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: تمام شرایط و سازوکارها برای اجرای این طرح آماده و حاضریم الزاماتی که از طرف محیط زیست اعلام شود را بپذیریم.

وی گفت: در صورت اجرای این طرح پنج هزار نفر شغل با گردش مالی و ارزآوری ۵۰ میلیون دلار در سال عاید این شهرستان می شود.

فرماندار دیر افزود: در غرب این شهرستان در منطقه دمیگز ۶۰۰ هکتاراراضی مستعد پرورش میگو در نظر گرفته شده است که چند جلسه با معارضین و افراد صورت گرفته تا بتوان این مساله را به سرانجام برسانیم که نیاز به پیگیری بیشتر شیلات دارد.

وی ادامه داد: جهت جلوگیری از کاهش ذخایر و از بین رفتن زیستگاه ها، باید به سمت پرورش آبزیان علی الخصوص میگو و ماهی در قفس برویم.

اهدای زمین در دیر برای ساخت حسینیه

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دیر گفت: یک نیکوکار دیری زمینی به مقدار ۲۱۰ مترمربع برای ساخت حسینیه وقف کرد.

احمد کشاورز روز سه شنبه افزود: واقف نیک اندیش خلیل زارعی اهل روستای کالو توابع شهرستان دیر یک قطعه زمینی بمساحت ۲۱۰ متر مربع با کاربری مذهبی ساخت حسینیه در روستای جمال آباد کالو وقف کرد.

وی گفـت: ارزش این زمین ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیر یادآورشد: هم‌اکنون ۳۳ موقوفه، ۱۱۷ مسجد، ۱۲۷ حسینیه و ۳۳ امامزاده و آرامگاه در شهرستان دیر وجود دارد که تثبیت موقوفه‌ها و سنددار کردن آنها و اجرای طرح امینانه نیت واقفان در اولویت قراردارد.

روستای کالو از توابع بخش بردخون شهرستان دیر در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در دیر اجرا شد

بوشهر - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی دیر گفت : طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در راستای توانمند سازی افراد معلول در این شهرستان اجراشد.

محمد کرمی روز سه شنبه با بیان اینکه این هم اکنون چهار طرح در حال اجرا است ، افزود: طرح‌ها شامل پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی، رصد معلولیت ها، زوجین قبل از ازدواج، غربالگری بینایی و شنوایی است.

وی گفت: تاکنون ۶۵۰ خانوار در این طرح شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۰۵ در طرح غربالگری شنوایی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

رییس بهزیستی دیر افزود: یکهزار و ۱۷۶ معلول جسمی حرکتی و اعصاب و روان و دیگر معلولیت ها از خدمات بهزیستی این شهرستان بهره‌مند هستند که این افراد خدمات توان بخشی مانند عصا، ویلچر، سمعک، خدمات درمانی، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی دریافت می‌کنند.

وی تعداد مستمری بگیران زیر پوشش بهزیستی این شهرستان را ۱۳۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: معلولین جسمی و حرکتی در این شهرستان به طور کامل از خدمات توان بخشی استفاده می کنند می‌کنند.

ذخیره سازی یک میلیون متر مکعب آب در جم

فرماندار جم گفت: درصورت لایروبی سدهای مهم بیش از یک میلیون مترمکعبی ذخیره سازی آب نسبت به سال گذشته وجود خواهد داشت که این اقدام در هدایت بهتر آب، پیگشیری از خسارت و تقویت سفره های زیرزمینی تاثیر گذار خواهد بود.

محمد حسینی روز سه شنبه با اشاره به ۳۵۰ سازه آبخیزداری در شهرستان جم افزود: با تصمیماتی که در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اتخاذ شد، لایروبی سدهای خاکی با امکانات و تجهیزات موجود در شهرستان توسط شهرداری ها، دهیاری ها، قرارگاه خاتم الانبیا، مجتمع های مسکونی و شرکت پالایش گاز فجر جم تا قبل از بارندگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از سدها برای اولین بار در شهرستان لایروبی می شوند یادآورشد: تعدادی از سازه های آبخیز داری در سال جاری لایروبی شده و سدهایی که به لحاظ فنی مشکل دارند نیز بازسازی خواهند شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن