چهار هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های روستایی ایلام هزینه شد


چهار هزار میلیارد ریال برای زیرساخت های روستایی ایلام هزینه شد

ایلام - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید در طول سه سال گذشته چهار هزار و 700 میلیارد ریال اعتبارات در بخش های عمرانی و خدماتی جهت توسعه زیرساخت ها در مناطق روستایی این استان هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان چرداول با تبریک روز روستا اظهار داشت: توازن در خدمت رسانی و رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شعار اصلی دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده که علیرغم مشکلات اقتصادی و محدودیت های مالی خدمات ارزشمند و بزرگی در این حوزه انجام گرفته که تغییرات مطلوبی در سطح مناطق روستایی و شهرهای کوچک به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در این مدت( سه سال گذشته) بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان استان پرداخت شده که بیانگر نگاه ویژه دولت به مناطق محروم است.

کرمی با بیان اینکه دولت با توجه به محدودیت های شدید خدمات بزرگی در استان در تمام حوزه های مختلف انجام داده است، تاکید کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با کمک بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی جهت توسعه همه جانبه و متوازن تمام مناطق شهری و روستایی در استان اختصاص و جذب شده است.

وی، ساخت سد چناره را بعنوان یکی از مطالبات عمومی استان ایلام بیان کرد و افزود: پس از سال ها این طرح با پیگیری های استاندار ایلام، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با اختصاص اعتبار ملی تا دهه فجر کلنگ ساخت آن به زمین زده خواهد شد که تحولی عظیم در استان بوجود خواهد آورد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری های استان خاطر نشان کرد: شهرداری های ایلام منابع درآمدی قابل توجهی ندارند و این یک معضل است.

کرمی افزود: در این مقوله نگاه استان به شهرداری ها یکسان بوده و تلاش می کنیم با اولویت بندی نیازهای این شهرداری ها را مرتفع کنیم.

تعامل دستگاه های اجرایی در حل مشکل آب شرب، تسریع در طرح های تفصیلی شهرهای تابع شهرستان چرداول، تکمیل طرح های نیمه تمام،تعیین تکلیف زمین ساختمان شبکه بهداشت و درمان شهر سرابله، همکاری منابع طبیعی برای ساخت ناحیه صنعتی آسمان آباد و پیگیری تخصیص قیر به شهرداری ها از مواردی بود که معاون امور عمرانی استاندار ایلام در این ‌نشست به آن ها اشاره کرد.

فرماندار شهرستان چرداول نیز در این نشست خوستار کمک و مساعدت معاونت عمرانی استانداری، دستگاه های اجرایی استان در تکمیل طرح های نیمه تمام، تخصیص اعتبارات ویژه به شهرداری و دهیاری ها، تعیین تکلیف وضعیت ساختمان شهرداری شباب و تکمیل طرح های فاضلاب شهری سرابله و شباب شد.

الیاس فتاحی تسریع در توسعه راه های شهری و روستایی، تخصیص بودجه ایستگاه پمپاژ بیجنوند و تسریع در طرح تفصیلی شهرهای تابع شهرستان را از دیگر طرح های نیازمند اعتبار شهرستان عنوان کرد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰کیلومتری ایلام قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


کلنگ احداث مخزن بتنی 2 هزار متر مکعبی شهر چوار بر زمین زده شد